elstart på sneslynge

Jeg har en Texas Snow Buster 560 og vil gerne vide om der findes et "el starter" kit til sådan en motor. Den ligner en normal bs motor med rekylstart. El start kunne enten være 220v eller 12, det spiller ingen rolle. Er der nogen der kender til om der findes sådanne ombygningssæt. Det skal siges at den ikke er svær at starte, det drejer sig udelukkende om magelighed og dovenskab

/John

/John Jensen

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det er noget du sådan lige kan gå ud og købe, men med lidt fingersnilde kunne det da godt laves. Der er jo elstart på en plænetraktor og det er ofte en B&S der ligger i en sådan.
Men det er et spørgsmål om maskinen ikke bliver for tung og u-handy når der skal være plads til elektronikken akomulator o.s.v.
En anden mulighed var princippet som modelflyverne bruger til start at deres motorer, her er der tale om en kraftig elmotor med en form for gummikop der holdes på spidsen af propellen og driver motoren rundt til den starter selv.
Du kunne muligvis lave noget lignende med en lavgearet boremaskine som du koblede ind på udgangs akselen af din B&S for ellers skal du have rekylstarteren af og det ville jo ikke være så smart når maskinen går i stå langt fra et 220 v. stik.

V.h.  Håndværkeren
iden er at den kommer fra f1 biler en elhåndstarter og den skal gribe.
"starterkrone" i toppen af svinghjulet.
og det holder vægten ned.

men 220v. kræver kabel at slæbe med ud.
og 12v. køre på "bilbatteri" på 40 - 60amp.!
ud til "dyret".! og kan monters på en sækkevogn eller lille trækvogn.!
Skrevet af hans2.hansen på 01 nov 2010 09:45

men 220v. kræver kabel at slæbe med ud.
og 12v. køre på "bilbatteri" på 40 - 60amp.!
ud til "dyret".! og kan monters på en sækkevogn eller lille trækvogn.!


Du glemmer en væsentlig detalje Hans, manden ville bare have elstart på grund af sin "dovenskab", så tror jeg ikke på at han også vil til at slæbe en akomulator med rundt på en trækvogn eller lignende.
Jeg har elstart på min sneslynge, jeg bruger et 45 ah batteri, som sidder på hele tide det genere ikke.
Først sad der en 10 hk teknums, uden el start, den var utrolig besværlig at starte, så da den himlede, købte jeg en nu Honda med elstart, den har så også håndstart, den er så tilgengæld så start villig, at var det i dag blev det uden elstart

Til spørgeren hvis din motor finde med elstart i andre modeller, kunne du måske finde de nødvendige reservedele brugt.
At købe nye dele vil blive rigtig dyrt.

Måske skulle du overveje en Kineser motor (Honda kopi)
http://shop.altid-jensen.dk/

mvh jens
håndværkeren.

han skal bare hente vognen med akkuen ud til dyret og start den og lad det stå mens
han "skovler" sne væk. og hente igen og start den og lad den stå.!

hvis man skal virkelige være dovne og flade ud på en sofa.
så kan man på bygge rc radio. på sneslynge.
med "pistolsender" og fjernstyre sneslynge.
og med automatisk på fyldning af benzin.!
(automatisk opladning af rhomba støvsuger) når den er ved at løbe tør for strøm.!

Annonce
Tak for svarene.
Tanken var at dens rekyl start enhed med fjeder og snor ligner samme konstruktion på rigtig mange havemaskiner, fræsere, sneslynger osv. Så hvis der er sted fandtes en model hvor der var elstart på i stedet ville jeg kunne købe noget i stedet for at opfinde det helt fra bunden. Tanken med en extern starter ala F1 havde strejfet mig.
220v start vil være perfekt, ingen akku at holde i live og sneslyngen holder altid opad en væg med en stikkontakt.

Og ja det er også smart med min Roomba der selv finder til ladestationen når batterierne er ved at være flade :-)

/John Jensen


Jeg har faktisk slagtet en græsslåmaskine med selvstarter for 14 dage siden, jeg mener det var en stiga park så jeg vil undersøge om det var en BS motor hvis det har din interesse. 
Mvh Jørgen.
Det må du meget gerne

/John

/John Jensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis