Spar 3 % HVER gang du handler.

Jeg syntes jeg ser det HVER gang. Folk der er ude at handle, 90% af dem har aldrig genbrugsposer med, de køber plastposer hver eneste gang de handler. Det gør dine indkøb ca. 3% dyrere, da der ca. kan være for 100 kr. i sådan en enkelt pose.
Jeg er nærrig, det vil jeg til en hver tid indrømme, det er folks egen pengepung, jeg kan være ligeglad. Men, et det er ikke godt for naturen, og to det er bare en ekstra grøn afgift der er pålagt alle plastposer med hank.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også altid en pose eller taske med.
Fandme nej, om jeg vil give 3 kr. for en pose!

Desuden er det også den slags sportstaske som 90% af alle de fædre, jeg går til babysvømning med, bruger :-)

Ellers bruger jeg af og til en af papkasserne. Efter at have tømt dem af derhjemme, bliver de brugt til at opbevare reklamer i. (Ved godt at man kan købe sådan en smart blå skraldespand. Men jeg går også til hundetræning et par gange om ugen. Og lossepladsen ligger lige ved siden af )

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Som jeg husker det er det faktisk den enkelt vare Dansk supermarked har den største fortjeneste på..... Så selv om der skal lidt til statskassen i form af en afgift er der fortsat masser af kroner der ender hos skibsrederen.....

Som jeg husker det er der mulighed for at købe en stofpose hos onke Harald for ca 3 kr.... Og den holder altså rigtig længe....

MVH Njord
Vi har sådan en billig klapsammen kurv.. Hader når jeg glemmer den.. Hvis jeg ikke har 100 småting bliver det lagt i bagagerummet uden pose..
Dumme penge - ikke for den enkelte pose, men min forrige kone købte altid mindst 3 poser når hun handlede.. det blev til så mange at vi ikke engang kunne nå at bruge dem som affaldsposer.. så de røg til skrald, når skabet var fuld..
Sådan 300 kr. i skraldespanden piller lidt ved mit jøde-gen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så er det derfor, at jeg er fattig...

Det er et interessant emne... jeg gør som GRAND... hælder varene i vognen, først indkøbs- siden den Blå Citron.
Bagagerumtricket er fint, men jeg har lagt mærke til, at hvis jeg kun snupper en kurv ved indgangen, så ender jeg pludselig med en pose til 3 kr. i hånden.
Fordi jeg ikke kan aflevere kurven på P-Pladsen.

Så fremover må jeg huske kun at tage en vogn... selvom der jo kan være mere i  og så bliver det jo også hurtigt for dyrt

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr, ved ikke om du er mand eller kvinde. Hvis du er mand, har du for mange kvindelige hormoner.

Mænd tager kun det ser står på listen, og gerne lidt mindre..... :o)

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Normalt er dem der hedder Jan, ihvertfald i Danmark, mænd

Næh du, når jeg handler, så er det normalt i stor stil, netop fordi jeg ikke gider rende i de der butikker hver eneste dag... det er spild af tid.

En sjælden gang kommer jeg dog i en situation, hvor der er småindkøb der skal klares... og så er det, at  kurven kommer ind i billedet.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg snuppe nu ofte en pose eller to, jeg har på fornemmelsen, det ikke har den store indflydelse på privat økonomien, og de bliver altid brugt til skraldeposer

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis