"Allure of The Seas" under broen, med kæmpe frigang?

Sad lige og så et klip på TV2 nyhedssiden på nettet:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php...næppe.html

Flere medier skriver at det var med "nød og næppe", "få centimeters" frigang, osv. at skibet passerede under Storebæltsbroen.

På klippet ser det da vist ud til, at der er mindst 6-8 meters frigang, eller hvad?
Du skal ca. 2:30 ind i klippet.
Er vi igen ude i, at nogle journalister bare skal have en god historie?

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er alt jo relativt.. der kan da være nogen der mener at 600 cm er ganske få...

Men når jeg sejler under en 14 meter høj bro med 10 meter mast syntes jeg jo også at vi er tæt på

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er jo en ren Agurk !
Sålænger der bare er plads til en sammenfoldet Søndags udgave af Jyllandsposten, er der rigeligt plads.
Ifølge klippet fra TV2 er der da rigelig plads.

@grandoldman
"Men når jeg sejler under en 14 meter høj bro med 10 meter mast syntes jeg jo også at vi er tæt på "

Det ser altid ud til at man er tæt på, men husk på at din mast står på ruffet, ca. 1.5 meter over vandlinien + det du har øverst, f.eks. vindex eller antenne. Så du er tættere på end du regner med. Du er nærmere 12 meter høj, end 10.

Mvh Hans
Det er regnet med.. det var min gamle båd, når jeg sejlede under Kalvebroen til Sydhavnen. Tror ikke engang det var 10 meter, men det gav alligevel et sug i maven første gang..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Samme oplevelse har jeg ofte haft, da jeg havde lastvogn.
Den var 390 cm høj og jeg kørte jævnligt under en bro, der var angivet til 420 cm. Jeg lærte aldrig at tage den passage uden et lille sug i maven!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 01 nov 2010 06:20
Samme oplevelse har jeg ofte haft, da jeg havde lastvogn.
Den var 390 cm høj og jeg kørte jævnligt under en bro, der var angivet til 420 cm. Jeg lærte aldrig at tage den passage uden et lille sug i maven!

Uha da da pas nu på med hvad du siger Ktm, du recikere at skulle betale  " forlystelses afgift " 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis