Værktøj. Batteri eller eller ledning?

Jeg går og skal have købt mig noget udstyr, kigger bla. på de forskellige set fra Dewalt, Makita og Hitachi.
Nogen af jer der har erfaring med hvilke sæt der er bedst og skal jeg gå efter 230volt eller batteri?
Det skal siges at det på sigt skal bruges forholdsvis tit.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt an på hvilken type værktøj det er, og hvad det skal bruges til.

Så du må beskrive lidt nærmere.

Til de fleste bore skrue opgaver, er det oplagt med akku, selve fabrikatet er jo den rene religion.
De dyre prof mærker, er nok overkill, hvis værktøjet kun bruges lejlighedsvis.

mvh jens
Det skal bruges til fritidstømren, mest til træ og det skal være stiksav, elhøvl, båndpudser rundsav, boremaskine og bajonetsav. Hvis jeg skal have med batteri er det så de nye litium jeg skal gå efter, eller de gamle batterier?
Du skal nok satse på at købe en bore/skruemaskine med akku, helst lithium.
De øvrige maskiner er typisk nogle man bruger stationært, og de er meget dyrere som batterimodel.

Fabrikat er lidt en trossag, men de mærker du nævner har mange gode maskiner, men Bosch er også et godt bud, især den blå serie.
Dewalts billige boremaskiner har et ret dårligt ry, men jeg har to ens, den ene er 5 år gammel og har skruet alt ved bygning af en garage på 65 m2, batteriet døde i år, og jeg købte en ny med to batterier for ca. 800 kr. praktisk når man skal bore for til skruer.

De maskiner man ikke regner med at bruge meget kan godt være HN modeller (f.eks. vinkelsliber eller borehammer)
Samme strategi som akselj her... det jeg bruger hele tiden (bore/skruemaskine, stiksaven, boremaskine med ledning osv.) der er jeg gået all in og købt makita, men det kunne som også være dewalt, aeg, hilti, blå bosch ell lign, tror der er lidt religion i det - men makita går man i hvert fald ikke galt i byen med

Det som jeg ikke bruger så til, rillefræser, bajonetsav osv. jamen det er købt billigt hos Onkel Harald, dog skal man lige kigge sig godt for, for nyligt købte jeg en Dewalt rundsav på tilbud til knap 700 kr, eller ca, samme pris som noget billigt fra HN... så det kan godt lige betale sig at holde med f.eks. XL byg PRO kataloget og så gøre et røverkøb en gang imellem

Akku eller ledning.. jeg har ledning på det meste, kun skrue/bore maskinen er akku, men kunne nu godt bruge en akku stiksav. Hvis du skal have akku så er det kun lithium-ion (li-ion) batterier du skal gå efter, og altid mindst 2 batterier
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kig heller efter noget Makita frem for Dewalt, her får du altså mere for pengene.

Det meste af værktøjet kan i dag fåes med Litium batterier, også er det værd at overveje hvis det er værktøj du bruger rimeligt tit, ellers er det bare dyrere så snart det bliver accu.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis