Vaskemaskine varmer ikke vandet (tror jeg)

Umiddelbart burde overskriften sige at jeg skal have et nyt varmelegeme - men jeg er alligevel ikke helt sikker. Jeg ejer en AEG 16820 combi med vask og tørre. Pludselig ville den kun køre vaske programmet i 15 min. og så gik den til afslutning. Dette er vel en klassisk varmelegme fejl? Det sjove er så at bagefter prøvede jeg at køre et tørre program på mit nu våde uvaskede tøj og fungerede det fint. Jeg havde maskinene slukkede et par dage og læste en masse forumer som dette, da jeg så ville teste maskinen på et 95graders program ville den gerne køre det, men maskinen blev over en time hurtigere færdig og vandet virkede ikke til, at blive varmt på noget tidspunkt. Hvad skal jeg gøre, skal jeg prøve at hive varmelegemet ud? Mvh Simon
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der spænding på varmelegemernes terminaler?
Hejsa.

Fik du løst problemet? Jeg har nemlig nøjagtig det samme problem med nøjagtig den samme maskine.
Hej Ja! det var varmelægemet - da jeg hev det ud var det knækket... 

Du kan bestille et nyt hos Dan-parts (bare ring der ind - super service, men dårlig hjemmeside) det hedder 
AEG 287 - AEG VARMELEGEME 
og koster 319 kr. det tog 20 min at skifte du kan se videoen her http://www.youtube.com/watch?v=kgaPzOP3T_8 

Du kan godt være semi hårdhændet, det er jo en vaskemaskine.
Vask i koldt vand fjerner IKKE div bakterier.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej SimonV.

Tak for tippet. Det samme her: knækket varmelegeme. Men Dan-parts var superhurtige og det var som du siger ret simpelt at skifte.

Et råd til folk der skal igang med dette: kør et skylleprogram eller 2 inden maskinen tages i brug igen. Det kommer en masse sort snask af det gamle varmelegeme når man hiver det ud. Ser ikke pænt ud på hvidt tøj...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis