montering af fodrem

Jeg skal igang med en trætilbygning. Er så småt ved at have tegninger tilladelser mv. på plads, men er lidt i tvivl om hvordan jeg fæstner fodremmen i fundamentet. Jeg har læst mig til at den bør udføres i trykimprægneret træ, og skal monteres i gevindstænger som nedstøbes i fundamentet. Men  hvordan fører jeg gevindstængerne (og vindbånd) igennem murpappet uden at ødelægge den fugtspærrende funktion i murpappet? - og kunne jeg ikke lige så godt bolte min fodrem til fundamentet ved brug af slagbor, bolte, plugs og en klat silikone? Det ville trods alt gøre støbningen en del lettere.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da vælge at hitte / lime gevindstænger i toppen af fundamentet, hvis ikke du vil støbe dem fast når fundamentet laves.

Hvis de laves først, så skærer du bare en rille til boltene, pappet vil stadig holde rem og fundament adskilt, og derfor bevare den fugtspærende funktion.

Hvis der bruges vindtræksbånd, skal disse sættes mens der støbes, men kan evt. trækkes ud så de sidder på siden af væggen jo, så har du ingen problemer med at det sidder i vejen for murpappen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis