Oliefyr

Hej.
Mit oliefyr vil ikke starte når bilen er helt kold . men hvis den er varm så kan jeg godt starte det, og så køre det fint.
Hvad kan der være galt ?
mvh Thomas
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
 
det ville hjælpe hvis du oplyste fabrikat, men ud fra det du beskriver kunne det være på grund af underspænding på dit batteri, de fleste "gængse" bilvarmere har en "underspændings beskyttelse" men den måler kun under opstart mens glødrøret er tilkoblet og hvis spændingen på varmeren falder til 10,5 V eller derunder kobler fyret fra og forsøger ikke at starte igen før du slukker det og tænder igen.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
nyt gløderør eller brændstoffilter. Husk! Tanken må ikke være næsten tom

 

har haft gløderøret ude og det bliver het rødt
Prøv med fuld tank.. nogle sugerør sidder ret højt i tanken..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

har prøvet med fuld tank. men det jeg ikke kan forstå er at det køre rigtig fint hvis bilen bare er lidt varm i forvejen. så kan den sagens stå og køre i en time uden at gå ud
prøv at checke om føderøret er sat til med parrafin. det opløses ved varme

 

Hej Thomas

Prøv lige at tage tid på hvor længe fyret kører inden det slukker igen.
Hvis det kan køre længe når bilen er varm ( måske er det fordi motoren lige har kørt ) kunne det nemt være et brændstof problem forstået således at der er luft i teclanrøret som går fra tank til fyr ( pumpen sidder inde i fyret hvis det er et "hydronic" d5w-sc )

Er det tilfældet skal du kontrollere alle samlinget på brændstof tilførsel samt et eventuelt sugerør i tanken ( sådan bør det være lavet ) hvis det sidder med et T stykke på vognens normale brændstofrør skal du nok lave det om og så montere et sugerør ( dykrør ) i tanken.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Det køre i 7 minutter, når den er kold og så går den ud. hvis bilen er varm starter det med det samme.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis