Vinduer træ alu hvilken producent skal man vælge?

Vi skal i nærmere fremtid til at bygge til.
I den forbindelse vil vi også skifte døre og vinduer i resten af huset.
Jeg regner med at det skal være træ alu vinduer.
Er der nogen der har nogen gode foreslag til hvilken producent vi skal vælge?
Det skal helst ikke være for dyrt men kvaliteten skal være iorden.
Bare byd ind

MVH
Lars
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har hørt at hvidbjergvinduet skulle være godt, men det er kun fra bekendte som har fortalt det.... Vores vinduer skal skiftes næste år, regner med at få et bud fra dem til den tid...

Så ville jeg da uden tvivl anbefale dig at kigge på combivinduet.

Combivinduet levere kvalitet til en god pris, eneste minus er at du skal købe dem gennem en håndværker, men plejer ikke at skabe de store problemer jo.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Outline laver kvalitets vinduer til rimelige penge. De er certificerede og lever op til de krav der stilles, til moderne vinduer. De har også den fordel, at de er knastfri på den indvendige del af vinduet. Du slipper dermed for at ærge dig over, at se knaster der trænger igennem malingen, efter kun et år.
Så godt som alle seriøse levererandører af døre og vinduer i dag lever op til de krav...

Og fingerskaret ( knastfrit ) træ har de ligeledes benyttet i rigtigt mange år, så er ikke kun outline der kan levere dette...
Det var et bud på et godt vindue der blev efterspurgt, og ikke om det var en nyhed! De vinduer der skal bestilles gennem håndværker er næsten altid lidt dyrere og lever sjældent op til forventningerne! Gad vide hvem der får den største fordel - producenten, håndværkeren eller køber?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Jon Rasmussen på 30 okt 2010 22:28
De vinduer der skal bestilles gennem håndværker er næsten altid lidt dyrere og lever sjældent op til forventningerne!
Det er godt nok første gang jeg har hørt dette, at nogen ligefrem mener at KPK vinduer er dårlig kvalitet som koster en masse penge.

Noget du kan understøtte ?

Eller andre der har oplevet det samme ?

For det er da helt nyt for mig, har aldrig hørt utilfredshed med producenter af døre og vinduer der kun kunne købes gennem håndværker, som bla. KPK vinduer, Outline, Outtrup og Combivinduet, og anser da disse for at levere kvalitet som normalt koster en del mere igennem den lokale trælast, men kan forstå du har lige modsat opfattelse.

Kan du da godtgøre at de er billigere og ikke har problemer med knaster, der slår igennem malingen efter få år? Outline har jeg selv anbefalet, og det kan jo også sagtens købes uden om en håndværker! Der er dog andre af de nævnte mærker du nævner der har problemer med at leve op til disse forventninger!

Jeg har ikke haft problemer med KPK vinduer overhovedet nej, og heller aldrig haft en reklamation på disse.

Og jeg kan også købe disse væsentligt billigere end Outline vinduerne ja, hvilket et par brugere herinde fra også kan bekræfte.

Outtrup har jeg ikke selv købt før, men heller ikke hørt negativt om dem, men gå udfra det er disse du så omtaler, for det er i hvertfald ikke KPK vinduer eller Combivinduet som jeg forslog trådstarter at kigge på, da begge har benytte fingerskaret træ i mange år nu præcis som Outline / Storke vinduer som du selv omtaler også, men levere samme kvalitet til en bedre pris.

Ved godt at Outline også kan købes gennem trælasten, og ikke nødvendigvis direkte gennem en håndværker, men dette gør dem jo ikke nødvendigvis billigere.

Men er da personligt interesseret i at vide hvilken mærke du har haft problemer med... ?
Husk under alle omstændigheder at forhandle om prisen. Det kan sagtens lade sig gøre at få prisen langt under listepris, selv om man ikke er håndværker
Jeg har gode erfaringer med Rationel og presser man trælasten kan man godt få en god pris.
Vinduer fra Outline har jeg haft nogle uheldige oplevelser, ikke så meget vindue. Men mere hvordan de pakker der vinduer, det var under alt kritik.
KPK kan jeg varmt anbefale, det er sku det man kalder ordenlig håndværk.

Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også