næste udfordring: nedrivning af betonvæg

hej jeg skal have pillet 2m (inkl dørhul) betonvæg ned (ikke bærende)

jeg har overvejet at arbejde med trykluft mejsel fra skarld nyborg til kun 149,-
eller en stor vinkelsliber!

mon ikke en farlig stor vinkelsliber med diamantskive ville være perfekt?
man kan få sådan en satan for 300,- men skiven koster 200,- (i skrald nyborg)

jeg ved ikke rigtigt noget om vægen udover at den er ca 10cm og at huset er bygget i '70

ps jeg ved at værktøjet nok ikke kommer til at leve længe, men skal bare bruge det til den ene opgave og har ikke tænkt mig at pille botonvægge ned nogensinde igen

hvad ville I gøre?
det er i mit fritidshus, langt fra alting, og jeg SKAL have det rigtige værktøj med når jeg går i gang med opgaven!

hvor lang tid tror I det vil tage ar foretage sådan en nedrivning? kan det overstås på en dag med det rigtige værktøj?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Wong.

Jeg går ud fra at det er en gasbetonvæg. Køb en stor vinkelsliber og en diamantklinge, den kan nemt skære i det, men det sviner.
En lille elhammer kan også fint slå det i stykker.

Mads
Hej Wong

En vinkelsliber er ikke noget dårligt valg, men pas nu på når du bruger den - det er bestemt ikke legetøj. Hvis du skære dybt i væggen og ikke holder klingen fuldstændig lodret, så kan den altså gøre stor skade.

Så gå lidt forsigtig til værks - blot et godt råd herfra.




Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Bajonetsav med hårdmetal klinge... den er noget sikrere at arbejde med og du kan stille og roligt save vægen ned i stumper der er til at håndtere
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hmm nej jeg tror ikke klingen vil kunne tage det hvis den er armeret, så er vinkelsliberen nok bedre
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Wong.

Du kan evt. leje sådan en her:

http://www.delpin.dk/udlejningskatalog/4322/7452

Den kan næsten skære helt igennem (minus 5 mm)

Mads
Ansigts maske/sikkerheds briller
hvid engangs dragt du an ånde i (dupont eller lignende). husk hætten håret bliver stift.
Åndedrætsværn med gummi/silicone mod ansigtet så de slutter tæt
øre propper og eller høreværn
Borehammer + passende bor
Stor hammer 10kg eller over
mindre hammer 1-2kg
SDS mejsel
Hånd mejsel
Stor vinkelsliber (billig er ok) + ekstra klinger fra et rigtigt byggemarked.
Jeg ville starte med borehammeren og bore huller langs med hvor der skal snittes.
Snitte fra begge sider. eventuelt dele stykkerne i mindre stykker ved at lave nogle dybe snit i dem inden de vælter. hvis de ikke går i stykker når de vælter gør de når en 10kg hammer rammer med stor kraft.

Men jeg har kun væltet en gasbeton væg (vinkelsliber) og lavet punkt fundamenter om til håndterbare beton klumper (stor 11kg hammer).

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis