Projektet, på vej i vasken.

Ej, så galt er det ikke der skal lidt mere til for at slå mig ud.

Jeg har kastet mig over hjemmebyg versionen og er nu løbet ind i det problem jeg nok frygtede mest.

Jeg har bestilt dele ud fra et spec og lavet tegninger osv., idag da jeg kom hjem og åbnede min E-mail lå der en fin mail om de ikke kan levere mine ACME 1/2"-10, 5 start skruekærv fra McMaster-carr.com.

Men hvordælen skal jeg så bestille dem fra har ledt og ledt, høj og lav. Det eneste der ikke kommer frem er ACME screws som ikke er 5 start.

Ellers går det støt fremad for postmand Per med mine pakker. Laver nok en bygge tråd når alt kommer såvidt. Indtil da hvor købte i jeres skruekærv vel og mærke hvis i købte ACME 1/2"-10 5 start.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er nogle metriske gevindstænger:

http://www.maedler.de/de/Catalog/P/1643/1620/2030/2043/2085.aspx

Hvis du bruger TR12 tror jeg at du får et meget pænt resultat, selvom stigningen kun er det halve (6 mm). Kraften du får ud af det bliver ca. den dobbelte og med steppernes omdrejningstal kan du nok opnå at få en ilgang på 5-6 m/sek. hvilket også er meget pænt.

Da jeg er langt fra tæt på at kunne sige at jeg med sikkerhed har fat i den lange ende her, og har nok udtrykt det lidt vagt ligeledes.

Så er de TR12 ACME skruer 10,191-10,415mm ØD? men 1/2" er 12.7mm ØD vil det ikke give gro bund for en sindsyg stor fejlmargin.

Glemte også at sige at jeg har bestilt ACME anti-backlash nuts, flange og couplers til præsis ACME 1/2"-10, 5 start hvilket i bakspejlet synes lidt tosset når samme forhandler ikke kan levere skruen det passer på.

Fik ændret det til noget andet der passer sammen.

Bestilte fra www.roton.com

Part Number:
60986

60$ for 1800mm synes og passe godt ind i budgetet

De er 1/2"-8, 4 start så det skal nok blive derhen ad. Ser frem til at de sidste dele lander i Danmark efterhånden men tak for siden i Tyskland.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis