Automaling farveanalyse

Hej. Er der nogen der ved hvor der laves en farveanalyse så jeg kan få fat i den rigtige farve til nogle småreparationer på bilen. Bilen var oprindelig sort, men der hvor jag købte den ar den malet sølvmetalick (salgslakering) 
MVH Carsten  
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan de klare i de fleste større farvehandler
der kan du også få din farve på spreydåse , hvilket er det bedste hvis det kun er til småting
Ja det med farvehandleren og hans farvekort har nu slået fejl tre gange, det skulle ikke undre mig at ham der malede bilen før jeg købte den, har blandet forskellige sjatter sølvfarver sammen, derfor er det vigtigt for mig at kende den rigtige kode på farven, men jeg vil tage ud til nogle automalere for at høre dem. Men tak for forslaget.
MVH. Carsten
du er vel sikker på at det er autolak der er brugt
hvis det er en ældre bil , købt af en privat kan det nemt være Esbjerg maskinemalie der er brugt
maskinemalie er brugt af mange på ældre biler da det kun koster en brøkdel af autolak , er mindst lige så godt , men du får ikke helt samme finis synsmæssigt , og den kan du ikke finde en autolak der passer sammen med
Autolak og især autometallak, er tit svære at ramme i den rigtige nyance, ved reperationslakering.
Farven/nyance bliver forskellig, afhængdig af sprøjtetryk, dyssestørrelse, samt sprøjtevinkel og afstand.

mvh jens

Bredker Du har ikke sprøjtemalet med metallic autolak, ellers ville du ikke skrive sådan.

Så fis eller ej, det er fakta

Dessuden er det en gang "fis" at Esbjerg maskinmaling, er på højde med autolak(til lakering af biler)

jens
jo jeg har malet flere biler , både med metalic autolak og esbjergmaling
får du forskel i farven er det fordi du bruger det forkert
og jo esbjergmaling holder mindst lige så godt som autolak , men det betinger jo selvfølgeligt at du forstår at bruge det rigtigt , ellers er der ikke noget af det der bliver ordentligt
så sagt med andre ord , uanset hvilken maling du vælger , bliver resultatet efter om du ved hvordan det skal laves rigtigt , så manden har lige så meget at sige som malingen
Fik på et tidspunkt lakeret en ny kofanger til en bil, i Tyskland.
På lakererværkstedet, kunne de ikke umiddelbart finde den rigtige kode til bilen (FORD).

Så fremdrog de et analyseapparat, polerede en bagskærm op og satte apparatet på lakken. Vupti skrev det en kode ud, som de så anvendte til at blande præcis den farve, som bilen, efter ca. 8 års brug havde fået.

Farven matchede perfekt

Har en dansk autolakerer ikke den slags?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Bredker
Når du påstår Esbjerg maskinmaling, er på fuld højde med en moderne autolak.
Har jeg på fornemmelsen ,at vi ikke har samme opfattelse af kvalitet, og en videre diskution er nytteløs.

Vedrørende farve, så kan man lave en metalic mørker og lyser, alt efter sprøjtetryk og vinklen/afstand på udtågningen.
Det er ikke min egen opfindelse, har informationen fra  Sikkens autolak informations mappe.

Sådan er det ved 1lags 2-k autolaksystemer, om det også gælder for 2 lags (base+klarlak) har jeg ikke de store erfaringer med.

Til spørgeren
Sådan en metalic er ganske svær, at lave en pæn reperation på.
Automalere maler jo normalt hele den berørte del, som eks. hele motorhjelmen.
Kan du ikke få lidt maling, der hvor bilen?

mvh jens
Hej Jens og alle i andre der har været inde over mit spørgsmål.
I morgen mandag skal jeg tale med en autolakerer der ved hvor jeg kan få lavet en nøjagtig annelyse af farven på bilen, det koster vist nok noget med 5-600 kr, men det er billigere en en omlakering til 20-30.000 kr.

Når jeg har resultatet af annelysen kan Ålborg Lak & Farver blande den og komme den på spraydåse, smart
- Så jeg vil lukke dette emne, men vender tilbage med en melding om hvordan det er gået.

MVH. Carsten
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også