Renovering af trægulv på strøer

Hej I vores stue, skal vi have trykket varmerør til radiatore under det nuværende gulv. Derfor har vi valgt at bryde det gamle gulv op og ligge et nyt. Det nuværende gulv er bygget op på følgende måde: Der er strøer med en afstand på ca. 55cm. Oven på strøer ligger krydsfinerplader med stavpparket finer limet oven på. Krydsfiner og stavparket er ca. 22 mm tykt. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: Fjerne krydsfiner med fineren og lade strøerne ligge. Oven på strøerne vil jeg ligge 22mm gulvspånplader med dobbelt fer og not. Pladerne vil jeg både lime og skrue fast til strøerne. Oven på dette vil jeg ligge et trægulv, som et planke gulv "flydende". Er det en konstruktion der holder? Jeg har ikke undersøgt hvor damp-spæren ligger. Men jeg vil tror den ligger under strøerne. Imellem strøerne ligger der rockwool.
Hej I vores stue, skal vi have trykket varmerør... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal ikke stå direkte på trægulvet. Der ligger en metal eller glasplade imellem brændeovnen og trægulvet.

Skorstensfejeren har sagt det er i orden. Har også set den løsning mange steder. Bl.a hos mine forældre der har fået den monteret af en skorstensfejer.
Netop. Når der ligger en gulbplade af rette størrelse om materiale under ovner er det fint.
Men dernæst.
Fortæl lige om det er en krybekælder eller et terrændæk det handler om.
Og du vil fjerne brædderne og genanvende strøerne. Og lægge nye spånplader og slutte af med et flydende gulv.
Hvorfor det - kan man spørge.
Hvorfor ikke nøjes med at hive det nødvendige antal brædder op for at udlægge rør for radiatoren. Lægge dem ned igen. Og flydespartle det hele. Og flydende gulv på!!!
Det må være "terrandæk". Det mærkes som cement der ligger under strøerne. Ved brændeovnen forsætter hvor cementen op og er afsluttet med fliser.
Tak for det.
Så har Kuluda tabt 20 kr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis