Hjælp til oliefyr. Bruger alt for meget olie?

Hej, Jeg har et oliefyr som er ca. 3 år gammelt. Problemet er, at det for hvert år bruger mere og mere olie, uden at temperaturen udenfor er anderledes. Olietanken er ca 1100-1200 liter. År 1) Olietanken holdt ca. 10-11 mdr. Her var de trådløse termostater ikke sat op og varmen fossede mere eller mindre ud i de forskellige rum. Hertil var vi 2 der gik i bad ofte i hjemmet om dagen. Loftet var ligeledes ikke helt færdigisoleret på det tidspunkt. År 2) Olietanken holdt ca. 8 mdr., hvor jeg næsten aldrig tog bad hjemme. Jeg var i dette år alene om huset. Hertil var der justeret på temperaturen i de forskellige rum, således at nogle var højere end andre. År 3) Olietanken holdt kun i ca. 5 mdr., hvor jeg tilsvarende næsten aldrig gik i bad hjemme. Var igen alene om huset. Synes jeg har været god til at skrue ned for gulvvarmen, da det året før, brugte utroligt meget i forhold til det første år. Jeg har haft en servicemand ude fra OK i forbindelse med at jeg fik fyret fyldt op. Det virkede ikke som om der var noget galt med fyret, af hvad han sagde. I mine øjne synes jeg bare det lyder helt forkert, at når man det første år kan holde så længe, uden man sparer på varmt vand/olien, og termostaterne ikke en gang var sat til, så nogle unødvendige rum, bare kørte derud af.. til nu, hvor jeg dårligt tør købe en hel tank olie til fyret igen, i frygt for det vil koste mig omkring 10.000 kr. for 1100 liter olie... for vel en 4-5 mdr?! Skal siges, at fyret tilsvarende har haft det med at smide trykket på fyret. (Ved ikke om det har noget at sige mht. oliespildet) Har den normalt på lidt over 1 bar, men det er ligesom det langsomt falder og jeg må ud og skrue op for en eller anden hane, så viseren igen kan komme op over 1 bar. Nogen der kan hjælpe mig eller komme med gode råd om Hvad jeg skal gøre? Hilsen ham der efterhånden fryser ganske meget i sit sommerhus..
Hej, Jeg har et oliefyr som er ca. 3 år gammelt.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret. Det kunne godt tyde lidt på det sidste, i det jeg synes at have bemærket, at man kan høre fyret har kørt forholdvis tit om aftenen når man skulle sove.. Du er ikke tilfældigvis fra det nordsjællandske af?

Jo såmænd, hvis du kigger 15 km mod øst, men jeg skruer ikke mere!
hej

jeg bor i et hus på 170 m2 med gulvvarme overalt, jeg bruger altså for 22000 kr om året i olie vi er 2 voksne og 1 barn,
men jeg har så lige fået sat gulvvarme styring op som selv åbner og lukker, med de grader jeg nu har sat der skal være i hvert rum, så regner med jeg kan spare en del der, før har den jo bare banket derud ad med olie, men olie er meget dyrt, em sku også dyrt at få jordvarme og varme pumper sat op, har undersøgt priser, selvfølgelig er det tjent ind over en år række, men mit buget siger ik lige god for at ofre 100.000 kr på nye anlæg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis