Støbe gulv med gulvvarme på vand (HJÆLP)

Hej her på forummet. Jeg er ny, så bær over med mig hvis der før er spurgt om dette.
Det haster lidt, så har ikke haft tid til at kigge 57.000 indlæg igennem først
Jeg undskylder på forhånd.

Vi har købt hus, som vi er ved at gøre istand.
Vi har haft en mindre vandskade i vores køkken, som nu heldigvis slet ikke var så gal som vi troede.
Men i den forbindelse har vi måtte rive plankegulvet op, da der ikke er nogen lem ned til krybekælderen under huset, og nogle af plankerne havde også taget skade af vandet.

Vi beslutter os så for at vi vil have støbt gulv og lagt klinker, og at der skal laves varme i.
Vi har centralvarme/naturgas eller hvad det nu hedder, så gulvvarmen skal være på vand.
Nu har jeg aldrig prøvet at støbe gulv eller lave gulvvarme før, så jeg er helt ude og puste grise op her
Vi har allerede tilkoblet samme slags vand-gulvvarme som bare løber ud i garagen og toilet/bad på 1.sal (noget som tidligere ejer har lavet)

Jeg har vedhæftet nogle billeder, som jeg håber i kan se, da det måske hjælper lidt.
Megathermen er til gulvvarmen i garagen, og det er super lækkert.
Den sorte og blå dims som sidder lige over kedlen, aner jeg ikke hvad hedder, men går ud fra den løber til gulvvarmen på 1.sals toiletet.
Kedlen er en Metro og fyret er et Vaillant.
Der er et par spørgsmål til alt dette.

Vi har ikke radiator i køkkenet, så hvis vi kobler gulvvarme på der, så udvider vi systemet, uden også at fjerne en evt. radiator.....kan fyret godt klare det ?

Vi kunne godt tænke os at få støbte klinkegulve i hele huset med tiden.
Kan man i den forbindelse skifte radiatorene i rummene ud med gulvvarme.
Her tænker jeg på simpelthen at fjerne radiatoren og koble gulvvarmen på istedet.
Eller skal der bruges/gøres flere ting evt. ude på fyret.
Hvor meget af arbejdet kan og må man lave selv ved dette som uautoriseret?

Køkkenet er ca. 9-10 m2....hvad skal det bare sådan cirka koste at få lavet??
Rummet er sådan set klar, og gulvet er væk, så det er lige til at gå til sku jeg mene
Kan det evt. betale sig at få støbt et større areal i én omgang ?
Kunne jo være det var billigere at få støbt et stort areal frem for et lille ??
Mere om man skulle få støbt spisestuen med og så lave 20 m2 i et hug hvis det nu bedre kunne betale sig.
Eller det er måske sådan at det koster x antal kroner pr. m2 uanset om man støber 1 eller 100 ??
Håber på noget hurtig hjælp, da jeg ikke gider glo på det hul i gulvet særlig længe jo, og så er det ved at være pisse koldt udenfor jo

Mvh.

Mr. Silvan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal heller ikke gennemlæse 57.000 indlæg, men i stedet for skal du søge på gulvvarme i søgefeltet.
Så kommer der en masse relevante links op, hvorefter du kan søge mere detaljeret, når du får lidt indblik i materien.
Søg også på støbe gulv osv.
Hvis man skal skrive en komplet besvarelse og vejledning til det du spørger om, kan man godt afsætte en hel dag på projektet!
Der er ikke mange emner, der er skrevet mere om, end dette.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg går ud fra at du vil købe færdigbeton til gulvet. I såfald er der typisk et tillæg for små mængder, eksempelvis under 5m3, ellers betaler du pr m3

Henning, Lolland

Du skal IKKE købe færdig beton det er mega dyrt!!
på med traileren hent noget muregrus i en grusgrav og køb noget cement og lej en blander, bland det 1 cement 3 grus
men husk det er ik nemt at støbe gulv, derfor bruger man en murer
men held og lykke med dit projekt
#Murer1

Er du murer i den virkelige verden?
Hvis du nu er, hvor er vi så cirka henne i pris for små 10 m2 (minus udgravning da der er krybekælder)
Vi har også kig på at få støbt i hele huset måske, sådan stille og roligt eller hvad tempo det nu ligger i
Jamen er der så en murer der evt. kan hjælpe, gulvet i køkkenet er væk, så der er klar til at støbe...

Jeg kan kontaktes på : [email protected]

Mvh.

Mr. Silvan

det kan ik svare sig at blande selv, medmindre ens tid ikke er noget værd..

du skal bruge 35 sk cement pr m3 - ca 30 kr + moms pr pose = 1300 kr
dertil grus, som du skal have hentet på en stor trailer eller leveret af vognmanden. Hvis det er sort, så 100-300 kr pr m3 leveret.. -> ca 1500 kr / m3..

dertil skal du låne / leje (500 kr) en tvangsblander og blande det.. den blander nok 80-100 liter pr gang, hvilket er 4-5 min.. så det er tre kvarter-en time pr kubikmeter.. du skal desuden have en makker til at stå og blande det konstant, en anden til at køre det ind og dig selv, der skal lægge det..

jeg får leveret færdigbeton til 780 kr pr m3 + moms fra davidsen, fredericia.. - det bliver leveret ind af vinduet og lige der hvor du skal bruge det - hav en trillebør klar til at modtage det i, så du kan køre det rundt direkte i rummet..

til 10 m2, skal du bruge 1 m3, så du kan lægge 100 mm overalt..

Jeg er selv i gang med at lave gulv i min garage, så det er noget der lige er friskt i hukommelsen :-)

Husk min. 300 mm isolering 

/cs

Jeg har altså fået levet 4 m3 støbe sand til 900kr og det er ikke sort og kender ikke vognmanden eller noget, men jo det er et stort arbejde at blande selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis