Billedeskærejern til en kvindelig bekendts fødselsdagsgave?

Hun har ytret ønske om at bearbejde træ kunstnerisk - ikke noget jeg vil modsætte mig.
Er der nogne som ved hvor man ka' købe et sæt billedskærerjern - gerne til en rimelig pris?
Hvordan skærper man egentligt sådan nogle sataner?

"Lad falde hvad ikke kan stå"

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du give det som en gave, så er det jo ikke legetøj du skal købe, men kvalitets jern. Et sæt med tre forskellige er en god begyndelse. Men at slibe dem er næsten et håndværk i sig selv, det kræver stor øvelse at slibe dem korekt så de er skarpe som barberblade. Der findes specielle sten til slibning af netop den slags jern, de jern der blot har et lige skær kan slibes på en fin karborundum sten og efterslibes på en Belgisk brok, til sidst tager man lige skægget med et stykke læder. De runde jern hvor skæret ligger inden i hulningen kræver specielle sten dog med samme fremgangs måde.
Du kan købe jernene i et ordentligt byggemarkede. 

V.h.  Håndværkeren
Hej håndværker,
Jeg er enig i at det skal være kvalitetsjern, men har du ikke lige et link-også til den specielle slibesten som du nævner.
Datoen nærmer sig hurtigt og det skal bestilles - helst idag.

Mvh
KH

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Jamen du Googler da bare  Billedskærejern, så får du lige hvad du har brug for.
@Håndværker
Jeg synes det er noget frygteligt skrammel som dukker op, når jeg googler - derfor jeg spurgte herinde på dette forum.
Og den lille slibestensdjævel - hvor finder jeg den(vigtig detalje så jeg ka' komme og skærpe hendes billedskærerjern - og de skal være barberbladsskarpe - HELE tiden)

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Sjøjd-Detaljer.dk  Her finder du både jern og slibesten, slibesten finder du ved at skrive ordet i søgeruden.
Jeg skrev blot Billedskærejern og fik ovenstående netbutik, og så vidt jeg kan se fejler deres jern ikke det fjerneste.
Men det var måske prisen der ikke duede ?
Annonce
Tak håndværker.
Sløjd-detaljer er på messe i Fredericia og tager ikke telefonen før mandag, hvilket vil være for sent hvis varene skal være fremme i tide.
Det jeg havde tænkt mig er noget lignende dette
http://www.slojd-detaljer.se/product.aspx?productid=7734&deptid=309 - tror ikke hun vil sidde med en lille hammer og bigge på et billedskærerjern.
Så jeg smutter nok lige til Fredericia på lørdag og laver et lille "hold up" og afkræver dem det jeg skal bruge.

Tak
Klamphugger

"Lad falde hvad ikke kan stå"

her:
http://www.ankas.dk/Products.aspx?GroupID=10234
Kirschen er godt.

Jacob
Linaa plejer at være nogen af de bedst forsynede med sløjdværktøj. Jf. linket har de også billedskærerjern.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis