gulv mod kamptensgrund

hej , jeg vil gerne høre, om nogen har erfaring med at støbe et gulv op imod en kampestensgrund.  jeg havde tænkt at lave ny grund Ca 10 cm. fra stenene , af leca blokke og fylde hulrummet  op med leca med lidt cement i , flamingo over og på indersiden             mvh. olddeer

olddeer

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din beskrivelse er meget rodet, kan du ikke beskrive dit spørgsmål lidt bedre så det er muligt at forstå hvad du vil.

V.h.  Håndværkeren
måske har jeg ikke forklaret mig godt nok, men huset er bygget på marksten ( runde) på bar jord, hvorpå der ligger en bundrem af egetræ (bindingsværk) det er mindst 200 år gammelt. isoleringen er fin  i resten af huset ,men som i nok kan regne ud er gulvet koldt, jeg vil gerne lave gulvvarme, og skal derfor have isoleret ud mod grund og mod terræn , alt.1, er der for al lave en ny grund,  2 gerne 3 lecablokke dyb, let beton bagved og imellem natur stene ,,alt.2  er at rive hele muren ned, fjerne sten, og støbe en ny grund, hvorpå der mures en ny ydermur, den er nord vendt, erfaring søges.. mvh. olddeer

olddeer

Altså. Det du har er et sylstensfundament.
Grunden, som du kalder den, er rigtignok, men normalt kaldes det et fundament.
For at lave gulvvarme skal du grave ned så der bliver plads til en masse isolering. Helst mindst 30 cm.
Enten vil du beholde sylstensfundamentet og grave en slags ekstrafundament lige langs sylstensfundamentet og lave din gulvvarme med isolering og beton derindenfor.
Eller vælten mur, fjerne sylstensfundamentet, lave nyt fundament og væg og så er du klar til gulvvarme???

Hvad vil du helst.
jeg vil helst lave ny grund inderst da det kun er nordvæg der er bindingsværk( på sten), de øvrige ydermure har fået en skalmur bygget uden på, bundrem ligger der stadig inderst og er ikke sådan lige at få ud, indervægge står også på sten, dvs det er kun nordvæg det er muligt at udskifte

olddeer

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis