Pro Light LED-pærer, Netto og Bilka

Hey

Her på det sidste har jeg lagt mærke til nogle LED-pærer af mærket Pro Light i Netto og Bilka. Er der nogen, der har prøvet dem? De står beskrevet som varm hvid, hvilket jeg synes godt om. Tidligere syntes jeg, varme LED-pærer typisk har haft et grønligt lys. Er det også sådan med disse, eller kan man erstatte glødepærer med dem og få et hyggeligt lys?

Med Venlig Hilsen

Martin Møller

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har været en del snak om dem her inde. http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/136357/afv/topic Jeg ved faktisk ikke hvad det endte med.

Mvh Thomas Hansen

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har lige handlet lidt af hvert led produkter her inde. www.dioder-online.dk

Det er det billigste sted jeg har kunne finde og jeg syntes kvaliteten er fin.

Mvh Thomas Hansen

Jeg har haft prøvet et hav af underlige mærker når det gælder LED. Synes jo det er super nice at de bruger så lidt strøm som de gør.

Der er dog et MEN! hvis du spørger mig.



Det er IKKE det samme lys som en Gløde/Spare pære.

Man kan få nogle som kan komme ret tæt på at afgive samme lys, men det bliver aldrig rigtig helt det samme.



Min erfaring er at en LED-pære som bruger under 3W, den er mest til sådan noget pyntelys....den afgiver simpelthen ikke nok lys til at være rigtig brugbar. Men det er bare min erfaring ud fra mit behov.



Mange LED-pærer i den billige ende giver et lys der minder mig lidt om sådan noget julebelysning, og de har meget tit en dårlig Lm-værdi.

Men de fleste mennesker kigger nok bare på Watt forbruget, forståeligt nok.

Men Lumens tallet er faktisk lige så vigtigt, da vi jo gerne skulle have en pære der afgiver så godt som samme mængde lys, som den vi skifter fra.

 Mvh.

    Mr. Silvan

Energiforbruget i W er jo OK. Men hvad med det tab der er i trafoen der skal forvandle de 230V i stikket til 12V der skal til dioderne... En alm jernkerne trafo har et ret stort tab men er billig... omvendt med en elekronisk der har mindre varme udviklin ( tab af energi) og en højere pris.

Kiggede lidt hos dioder online og de havde også forskellige trafoer.

Men den faktor så ikke specielt "belyst" ud.....

Hvad har du løst opgaven med??

Jeg har nogle fritliggende bjælpker i stueloftet hvor der nu er monteret nogle halogen spots, men et LED bånd der skrues eller tapes på bjælkens overside vil jo være super ogret usynlig.... På samme måde vil et bånd kunne fræses ind i en niche på trappetrinnets underside og være helt usynligt samtidigt med at trappen belyses.

NAturligvis kan der også laves en række passende belysninger i værkstedet.... Et bånd på underkanten af værktøjstavlen vil oplyse rimelig godt på arbejdsbordet.... MAsser af andre lidt frække placeringer vil også være muligt...

Hvad har du lavet??

MVH Njord :-)

MVH Njord
Annonce
Jeg har monteret led bånd under køkkenskabene, hvilket giver et rigtigt fint lys. I stuen har jeg udskiftet G4 pærene med led pære, de giver også et fint lys. Så fint at kæresten ikke en gang har opdaget de er skiftet.

Hvad angår strømforsyningen, så var det nogen jeg havde liggende, der står 12 volt 1.25 amp. Også står der noget om "For medical use" Båndet i køkkenet er 2 meter langt. Jeg har haft en energi måler sat til før strømforsyningen og det hele bruger 9 watt.
Led båndet bruger 1.63 watt pr 50 cm, dvs. 6.52 watt samlet. Så resten må være spild i strømforsyningen.

Mvh Thomas Hansen

Min far har været meget uheldig med Pro Light Extreme Saver 12v pærerne som han havde købt 2 stk af. De var begge defekte da de blev monteret. Vi er blevet bedt om at sende dem til e3light.
Nu er jeg måske lidt sent ude med et svar, men jeg har faktisk lige købt led-pærer fra Pro-light, godt nok i Kvickly - og jeg synes de er RINGE. Det er som om de ikke spreder lyset ordentligt, men lyser kun nedad. Det er selvfølgelig fint nok, hvis det er det du skal bruge det til, men det ville være synd at sige at det giver et varms eller blødt lys. Vi bruger stort set kun LED belysning fra Nordlux og køber det normalt online (følg evt. linket) og det har vi været rigtigt godt tilfreds med, men i forsøget på at spare lidt penge, købte vi dem i Kvickly - men det kunne altså ikke betale sig at spare, øv øv

Er det sådan, at du vil og kan give et bud på, hvilke typer LED-pærer med f.eks. E27 og E16 sokkel, der har virket for dig?
Hvor mange watt skal der til for at erstatte en 60 watt glødepære?
Det jeg oftest ser er nogle udtalelser om LED med GA sokkel, som jeg ikke aner hvad er, og som jeg tvivler på, findes i min husholdning.
Jeg synes det er noget af en jungle at finde rundt i og det meste jeg har købt, kan dårlig erstatte et stearinlys!

Med venlig hilsen
ktm

 


GU soklerne er dem, hvir der sidder ligsom to små champignon-ben og stritter ud ved siden af hinanden, ligesom på en glimppænder. De er fofte brugt på spots med halogenpæreren bygget ind i parabolreflektoren.

Jeg kom på et tidspunkt til at købe nogle sparepærere fra Pro-Light, og de havde ikke blot et ringe men også meget uensartet lys. To pærere fra samme pakke havde synligt forskelligt lys. Det gjalt for to af de tre pakker jeg havde købt. Den sidste åbnede jeg ikke, men returnerede alle tre til Bilka, som venligt tog det hele retur qua min forklaring om det uensartede lys.

Jeg har ikke købt noget fra Pro-Light siden.

Jeg køber kun LED og sparepærer, hvor jeg ved jeg kan få dem byttet. Så køber jeg en og prøver den hjemme, så jeg kan se hvordan lys-farven virker på det sted den skal bruges. Flere gange har jeg oplevet, at ALDI eller IKEAs billige har været ret gode i farven og lysmængden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis