Udluftning om vinteren

Sidste vinter var båden til tider ret fugtig om læ, da den stod i stativet, udendørs. Det resulterede i lidt mug his og pist.
Jeg har overvejet at investere i en solcelle drevet ventilator. Der er selvfølgelig ikke meget sol om vinteren, men lidt kan det vel blive til. Er der nogen der har erfaring med dette, eller har en bedre løsning?
Jeg tænker på om det kan gøre problemet værre at den suger "varm" luft, og dermed også højt vandindhold, ind om dagen, som så kan kondensere ud når det bliver koldt om natten??

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Sidste vinter var båden til tider ret fugtig om læ... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja delvis enig. Men sådan en ventilator skifter luften ud og den dårlige og meget fugtige luft bliver fjernet.. Og jo mere lys (sol) og tør luft, jo mere trækker den ud.. En sort og regnfuld dag beholder den luften inde, ud over den der selvfølgelig bliver skiftet ud af vinden.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skulle du så ikke skrive at det er når båden ligger i vandet at en soldrevet ventilator er en god ting. For når båden er afdækket er den ikke meget bevendt. Så er nr. 1 at lade forluge og nedgansluge stå åbne og så kun lægge prsenning over så der er åbent i hver ende.
Nu er det jo taget op en gang.. og der er givet, i hovedtræk 3 råd..

1. Smid tag over båden og lad luger stå åbne.

2. Sæt en solcelleventilator i.

3. Sug fugten væk med kemi.

Jeg tror dog ikke at nogen kan få den opfattelse at ventilatoren skal sidde i mørke 24/7

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis