Trægulv på gulvtæppe

Jeg påtænker at lægge mit nyindkøbte trægulv ovenpå mit stuetæppe - der er et par fordele - trindæmpning og nivellering ( det er ok plant ).

Er det lovligt - eller er der andet i vejen for at gøre det ?

Jeg slipper jo også for at hive det af og lægge anden dæmpning på betonen.

Det skal siges på forhånd at der er plads til det.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lovligt, ja. Men noget værre svineri efter min mening

 

det bliver ikke godt det der. Af med tæppet, og på med et underlag der er beregnet til trægulve.

http://www.lyrk.dk
I det der engang var vores køkken var der oprindeligt (set nedefra) - pudslag med fliser, vinyl, limede filttern, vinyl og slutteligt gulvtæppe - da vi overtog havde oprindelig ejer været dement i en årrække - vi fandt spændende ting overalt - også imellem de forskellige lag i køkkenet - men toppen var alligevel en årgangslagret røget side bacon bagerst i et indbygningsskab...

Summa summarum: du er på vej ud på en mental glidebane ned i intetheden, så se nu at få revet det tæppe af og få lavet det ordentligt!! ..... ;-D

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

eisoe, hån ikke når du spørger om råd. Dovenskab hævnes. Alle tæpper indeholde mikrober, der får lov til at udvikle sig under din laminat.

 

Annonce
Et enkelt spørgsmål mere.

Stuen er en tilbygning jeg lavede for 20 år siden. Jeg har lagt 200 mm lecanødder nederst - så dampspærre og derpå 100mm rockwool.

En 100 mm betonplade og slidlag til sidst.

Skal jeg også lægge en dampspærre mere under trægulvet ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Enig med de andre, af med tæppet læg i stedet noget som er beregnet til formålet :-)

Er jeg helt galt afmarcheret :

En Dampspærre skal ALTID være noget nær det næst sidste lag ind mod den varme side?

Den "dampspærre" EISOE nævner er vel en fugtspærer?

I am so full of it.....

Ja det er en fugtspærre, formodentlig.
Som dog nok er lige så tæt som en dampspærrre, måske.
Det er en aldeles uautoriseret løsning, men forhåbentligtet lavet af et godt hjerte.

Hvis du vælger "Trægulv på tæppeløsningen" skal du ikke - fordi der formodentlig er gummibagside på tæppet.
I "Nyt Gulv På Rigtigt Underlag Løsningen" vil det være godt med en dampspærre.

Det er en aldeles uautoriseret løsning, men forhåbentligt lavet af et godt hjerte.


Det var nu en bygningskonstruktør, der hjalp med tegningen til terrændækket - det er naturligvis Rockwool terrænbats der er benyttet.

Den eneste forskel i hans tegning og mit projekt er at jeg udskiftede det kapillarbrydende lag fra sten til Lecanødder - på grund af isoleringsevnen i leca.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er meget beklageligt.
Men forhåbentligtet stadigvæk lavet af et godt hjerte.
Men han har nok ikke været rigtig bygningskonstruktør, Altså BTH'er.
I hvert fald har hverken fugt- eller dampspærre noget at gøre der.
Leca nødder 10-20 coatede har altid været godkendt som kapillarbrydende lag.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis