Vådrumssikring og filt

Hey

Vi skal snart have renoveret faldstammer og vandrør i ejendommen, hvor jeg bor. Mit badeværelse har p.t. fliser på de nederste 1,8m af væggen og er malet på den øvre del. Jeg vil i forbindelse med renoveringen gerne have fliserne væk og have sat filt op i stedet og kun have fliser i brusehjørnet (de nuværende fliser sat ret sjusket op og nogle af dem kan tages af med håndkraft ).

Fliserne i brusehjørnet har jeg tænkt mig at få håndværkere til, men resten har jeg overvejet at lave selv. Det nuværende badeværelse har ikke vådrumsmembran, så det skal derfor lavet nu. Jeg har planlagt at tage fliserne ned og pudse væggen pæn igen, der hvor fliserne har siddet.

Mit egentlige spørgsmål er nu, hvordan vådrumssikring og filt skal sættes op. Når jeg søger på gør-det-selv fora og spørger bekendte, som har prøvet det, skriver/siger næsten alle, at man først maler gummimembranen på, derefter spartler hele væggen forfra uden på membranen og til sidste klæber filten uden på spartlen. Kun en enkelt tråd nævner dette produkt, som er kombineret vådrumssikring og vævsklæber:

http://www.beckers.dk/Indendors/Vore-Produkter/Vadrumsmaling/Vadrumsgrund/

Jeg har snakket med Beckers kundeservice, som bekræfter at dette produkt giver den påkrævede vådrumssikring (hvis man altså bruger det rigtigt ) samtidig med at det fungerer som lim og grunder for filten. Så hvorfor er der så få, som omtaler det? Hvis væggen er tilstrækkelig glat til at kunne bære filt, virker det for mig noget nemmere at bruge dette og derved undgå trinnet med at spartle hele væggen forfra uden på gummimembranen.

Der det noget skidt, er det for dyrt, er det så alment kendt, at ingen diskuterer det på nettet, eller er jeg bare vildt dårlig til at søge, så jeg ikke finder de diskussioner?

Med Venlig Hilsen

Martin Møller

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal kun have vådrumsmembran i de vandbelastede områder, f.eks. i bruseområdet og ved håndvasken.
Dog hvis dit badeværelse er meget lille, skal det hele påføres membran.
Dvs. på de resterende vægge kan du sætte filt op og male det med vådrumsmaling.

Prøv at gogle på de begreber som jeg nævner, og der vil dukke gode forklaringer op.

Med venlig hilsen
ktm

 

Mener fakisk Flügger har noget lim som også er vådrums sikring.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar. Ja, det hører selvfølgelig med til historien at det er et lille badeværelse med et areal på ca. 2,5 m2, så alle vægge er vådzone efter hvad jeg kan læse mig til.

Jeg kendte ikke det lim fra Flügger, men det ser jo ud til at være samme koncept. Super med lidt valgmuligheder.

Med Venlig Hilsen

Martin Møller

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også