HJÆLP til en Skoda ejer

Hejsa alle medtrafikanter..

Jeg står overfor et større problem som jeg måske godt kunne tænke mig lidt input til.

Jeg er den for tiden kanp så glade ejer af en Skoda Fabia 1,4 fra 2001.
Desværre lader det til at der er gået mug eller noget andet i mit strøm net.

Det vil sige at baglygterne går igang når det regner og hornet starter også..( Så er ikek den mest populære mand i byen

Så jeg vil gerne høre om andre har haft lignende problemer med en skoda. Tror det måske kan være at printpladen i bilen bliver våd og forbinder på kryds og tværs eller ledningsnettet er rådnet. (Har hørt det er noget Skoda fra den årgang døjer med)

Så jeg har stilt følgende valgmuligheder op for mig selv-
1: Sælger bilen har gået 190.000 kilometer..Men hvad vil prisen ligge på sådan en bil
2. udskifte printpladen, men har ikke kunnet få en pris på sådan én og kan det lade sig gøre?

Så mit håb er lidt at nogen kunne hjælpe mig eller komme med et godt input

MVH
CLAGR

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du hængertræk på bilen??
For hvis du har og det er 13polet stik kan det sagtens være det der gør det, har oplevet det før med en anden bil.
Hejsa
Vil lige hjem og se om en en mindre reperation af anhængetrækket måske kan være løsningen.. Kunne være vidunderligt.

Selvfølgelig vil sælgeren blive informeret. Man skal jo gerne kunne stole på det man køber
Mig og min kæreste er også de "glade" ejere af en fabia fra 2002, vores har en ide med at tænde vindues viskerne når det passer den, og den har ikke regn sensor. Lige ledes virker hornet kun hver 10 gang.

I de 5 mdr. vi har ejet den, har den været på værksted 8 gange, lige pt. er den på værksted 9 gang og de har nu opgivet og sendt den hen til et autoriseret skoda værksted, de har både skiftet ledningsnet i motor rummet, monteret ny visker motor, ny arm inde i bilen, og ja en helt masse andet, de kan bare ikke finde fejlen.

Min konklusion, lige præcis den model, er noget være skrammel.

Mvh Thomas Hansen

Hejsa Thomas..

Det er jeg da træt af at høre.. Men har også bøvlet en del med mig..
Hvor meget ligger prisen egentlig omkring når man skal have skiftet sådan et ledningsnet?

Sidder og overvejer om det overhovedet kan betale sig

MVH
Claus
Annonce
Skrevet af Clagr på 28 okt 2010 13:29
Hejsa Thomas..

Det er jeg da træt af at høre.. Men har også bøvlet en del med mig..
Hvor meget ligger prisen egentlig omkring når man skal have skiftet sådan et ledningsnet?

Sidder og overvejer om det overhovedet kan betale sig

MVH
Claus


Vi er jo så heldige at vi har garanti på bilen og firmaet vi har købt den af, går meget op i hvad kunderne syntes. Så indtil videre har de betalt hele gildet - hvilket jo må være god service. Vi fik en "regning" hvor vi kunne se hvad de havde lavet og det var opgjort til 3 arbejdstimer også materialer. Han sagde i samme omgang at mange af disse modeller havde nogen problemer med ledningerne i motor rummet - ledningerne blev simpelthen "slidte" hvilket gav kortslutninger osv. Hvad der helt nøjagtigt menes med det, ved jeg ikke, men det kan jo tænkes en del af dit problem også ligger her.

Mvh Thomas Hansen

Hej

Din model bil har desværre en meget stor tilbøjelighed til at ledningsnettet i motorrummets venstre side ved batteriet bliver dårligt efterhånden, men det kan kun konstateres ved at man "pakker" det ud af isolering m.m. - men det er tit vi ser fejl netop der og det kan sagtens forårsage de fejl som du beskriver, men det kan anhængerstik også, men det med hornet kommer sikkert  IKKE der fra - men tjek lige der først.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Jeg har købt en Fabia årgang 2001 sammen med min eks kone i 2005. Der har aldrig været noget i vejen. Nu har hun kørt på en ujævn vej og olie, abs, airbag lamper er begyndt at blinke og det hyler.
De kunne ikke måle noget på Skoda værkstedet pga dårlige forbindelser, så ledningsnettet skal skiftes ud.
Men hvordan kan et bundt kabler koste 10.000kr? (plus 7000kr for udskiftning)
Er det også det store stik til styreboksen som skal skiftes ud?

Jeg har læst en artikkel om det i Jyllands posten og de skriver at det drejer sig om 8 -10 kabler.

Jeg har bare tænkt på at lave en kopi af ledningsnettet af lidt bedre kabler og bare overføre alle stik.
Er der en som evt har et billede af hvordan sådan et ledningsnet ser ud?


nu kender jeg ikke skoda, men de er jo lavet af vw og førhen havde vw et problem med at hvis hulrummet ved torpedo stykket ved forrude var fuld af blade mm, gik der vand ind i sikringsboks.(jeg har prøvet det på både Golf 1 og 2) men ellers er det jo en go ide at tjekke alle sik igennem der kan blive våde når det regner og eventuelt gi dem silikonespray eller anden fugt fortrængende væske

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis