fundament, murarbejde

Hej jeg går med tanken at bygge nyt hus, ca. 140kvm og har regnet lidt på hvor meget materialer koster og der er slet ikke så dyr som jeg troede meeen så kommer håndværker :-), er der nogen der ved hvad er ca. kvm pris på fundament efterhånd?,fundament dvs.det hele kloak,gulvvarme osv,og pris på murarbejde mursten ydevæg og gasbeton inde?.
Det er nok de to poster som koster mest for at få lavet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan se du er fra slagelse, hvis du vil ha et tilbud på opg kan jeg få min jord beton afd til at kigge på det.

Har selv lige fået lavet fundament og det stod mig i ca 1100-1200kr pr m2. Jeg har dog lagt en del timer i projektet selv også og vi blandede selv beton til render. Beløbet er incl. gulvarmeslanger, kloak indvendig, tomrør. 


 Henning, Lolland

der er forskel på prisen om det er fundament eller gulv. fundament ligger i 800-1000 kr pr m. hvor gulvprisen afhænger af isolering underlag osv. samtidig kan man ikke på forhånd sige hvordan jorden er, om der skal gøres mere end kun at grave ud og støbe.
Tak for info....jeg regner også at lave så meget så muligt selv og ca. 1000kr pr kvm er det regnede selv med....hvad med murarbejde?er der nogen der har efaringer her i disse krisetider...der jeg byggede garage i 2007 var de helt umuligt at snakke med,en ville have 60000kr for at mure 2700 muresten :-)
Krisetider eller ej, så tager de fleste murerfirmaer de samme priser pr. sten ved tilbudsgivningen.

Men nogle er selvfølgelig billigere end andre for opmuring af sten.

Prisen kommer selvfølgelig an på mange ting.

Opmuring til fils / puds, glatte, præget eller håndstrøget sten, alm. skrabefuge, trykket fuge eller tilbagelagt fuge.. osv..
Vil blot lige nævne at min pris ikke inkluderede afrømning af muldlag samt udgifter til opbygning af sandpude men altså incl. materialer til fundament og terrændæk.

 Henning, Lolland

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis