nybegynder i glasfiber

Er der nogle kompetente semipro glasfiber eksperter som kan hjælpe mig. Jeg har anskaffet mig en ældre nimbus 26 sejlbåd, der skal laves en del arbejde med dæk og "styrehus" ( i må meget gerne rette mig med hensyn til mine manglende maretime sprogbrug) jeg forestiller mig at hele dækket samt "styrehus" skal slibes ned - spartles fint og jævnt, for til sidst at blive malet pænt op. Jeg har dog ikke nogen som helst erfaring med hensyn til glasfiber.
Derfor vil jeg blive glad, hvis jeg kunne blive vejledt og rådet lidt omkring denne forestående opgave
Hvorledes er glasfiber bygget op? - her tænkes på fiber - epoxy - gelcoat - topcoat osv. og hvorledes med at slibe og spartle? hvad slags maling er den bedste? og hvilke erfaringer har i gjort med dette håndværk.
det skal lige nævnes at dækket er klistret ind i et lag skridsikkert gråt gummimaling som ikke er særligt kønt.
Håber at jeg som ny letmatros, vil blive taget godt imod her på LDS.

Vh.

Isaksen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til
Normalopbygningen i glasfiberbåde, er Gelcoate yderst, så kommer selve glasfiber/polyester inderst topcoate.

Men ikke nødvendigvis sådan, der er sanvits konstruktioner og andet.

Er det nødvendigt at male, har du forsøgt at polere?

Der skal sprøjtemales, hvis du ønsker et perfekt resultat, men det er ikke så nem en opgave.

Prøv at kikke forbi Hempels hjemmeside, her er mange gode fif.
http://www.hempel.dk/internet/inedk...enDocument

mvh jens
Er der slået gelcoat af?? Eller er gelcoaten hel..??

Tag f.eks. nogle billeder at det du skal arbejde med og læg ind her..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også