Opføring af PEX til håndklæde tørrer

Hej igen

Jeg er jo igang med at lave gulvvarme og fjerne samtlige gamle rør og radiatorer.
I denne forbindelse har jeg fjernet en radiator på vores badeværelse. Min Idé er at monterer en håndklæde tørrer (vandbåren) lidt oppe på væggen og tilslutte den via PEX,
 såeh viola og så har vi varme samt en håndklæde tørrer

MEN tror I det kan lade sig gøre at bruge de (blanke) rør som ses på billederne nederst, til at fører PEX rørne inde i, det kan jo godt være at 90graders knækket er lige i over kanten men måske den udgave som har " bukke-bølger" på midten kan bruges ?
Eller findes der en anden måde at føre PEX eller andet op fra hullerne i gulvet.

Jeg satser på at lave noget tilslutnings hejs samt balofix nede ved hullerne i gulvet så der kan lukkes af.

Ps. det er ikke en option at fræse rørene op fra gulvet og ind i muren. Har selv en gang lavet gulvet af et alt alt alt for tykt lag jern armeret beton så når de engang river huset, stopper de ved badeværelset!
 


I am so full of it.....

Hej igen Jeg er jo igang med at lave gulvvarme... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Teflontape opgav jeg for flere år siden... det dur simpelthen ikke, den gode gamle fehår og paksalve... det holder
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også