black & decker 18 volt akku håndværktøj NiCd batteri

Hej Alle Jeg har op til flere med black & decker håndværktøj med 18 volt slide-pack batteri. Mine lader har intet indikator lamper. Der står at man bare kan lade batterierne sider i laderen men at en op ladning tager 3 timer, men på deres hjemmeside står der 8 timer. Nu vil jeg gerne aflade batteriet med en effektmodstand og så lade batteriet op, hvilken jeg vil gøre et par gange. Når mine ting køre tomgang bruger de 3 A ved det 18 volt. P=u*i hvilket giver 54 W med en indre modstand på R=u/i 6 ohm. Dermed har jeg vel ret i at jeg kan købe en effektmodstand på 54w og 6 ohm. Men kom gerne med gode foreslag. Som jeg læser det på nettet kan NiCd godt tåle at være afladet i kort tid, men man skal passe på ikke at overlade det. Martin S Malle
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er bedst at oplade helt efter den har afladet den helt og ungå "hukomelse"
i batteriet "klat ladning".!
Hej Det er derfor jeg vil bruge en effekt modstand, dermed vil jeg sparke gang i batteriet ved at aflade og oplade det 3 gang før foråret kommer igen. Jeg har tydeligt kunne mærke at mine batterier lige skulle i gang efter at have ligget vinter over. (græstrimmer og hækklipper)Martin Malle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis