Utæt tag - Lysbro K21

De herrer
Jeg har nu brugt et par dage på taget, og jeg fatter ikke hvor vandet kommer ind henne?

Jeg har tættet rygningen, monteret nyt rygningskit på den del jeg mener er utæt, skiftet 2 defekte tagsten, men der kommer alligevel vand ind.
Nu venter jeg så på tørvejr, der vil jeg så sprøjte med haveslangen for at fejlsøge.

Mit spørgsmål går egentligt på om der er nogen der har erfaring med fals-tegl, hvor revner de og er det et kendt problem på Lysbro K21?

Inden i begynder med bemærkninger om undertag, så er det lagt op efter forskrifterne - disse foreskriver at der ikke må bruges undertag på denne type.
Personligt har jeg mest lyst til at pille taget af i det hjørne vi har problemet, og så lægge et undertag alligevel

Ser frem til at høre inputs..

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi er lige PT. ved at hive vores tag af fra vores hus som er fra 1972 ca.
vi havde samme problemstilling som du beskriver.
Efter mange mislykkedes forsøg på at undgå udskiftning er vi nu kommet så langt at vi ikke gider mere. Det eneste der virkede var at hænge "løst"undertag (armeret plast) på undersiden så det indtrængende vand kunne løbe på indersiden af plasten og ud ved udhænget. Dog betød det dog stadig våde spær og kostede 5000,- i plast.
Efter vi har fået lavet en karnap og der derfor ikke er mulighed for at lede vandet ud ved udhænget der har det betydet at der drypper MEGET vand ind gennem det nye parti. Stort ØV.
Problemet ved denne type tegl er at der mellem teglene er sådan noget skumgummi der med tiden forsvinder og derfor er de ikke tætte mere.
Vi har købt nye beton tagsten af mærket Benders som vi nu udskifter taget med....det er et billigt tag som vi har købt gennem nettrælasten der lige nu har et fantastisk tilbud.
Lad være med at lave lappeløsninger og skift det hellere med at billigt tag.

Venlig hilsen

Inge
Hej Inge
Det lyder som en trist affære i har været igennem, især at det skal koste et helt tag at få lavet.

Det lykkedes mig efter en del besvær at finde et par småfejl, og efter lidt roden rundt lykkedes det.
Dog skal det siges at jeg er lidt træt af at taget efter kun ca 15år (vi lagde ikke taget op) er slidt op da skummet imellem stenene som du siger smuldrer.
Taget bliver ikke taget ned, resten fejler intet og budgettet er ikke til et nyt tag i tiden.
Jeg ved godt at et billigt tag er et godt tag nu om dage, men hvis vi skifter taget engang bliver det til et tegl-tag igen.

Tak for indput, jeg var næsten klar over svaret :-)

Carsten



 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Hvad med en overstrygning med kit ?
Det lyder som en mulighed, men det tager lang tid gør det ikke?
Har arbejdet lidt med rygningskit før, og det er fandeme noget L... :-)

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Nej, det er rimeligt hurtigt klaret.

Specielt hvis du bruger en sprøjte på trykluft eller batteri.

Men vejret er jo ikke lige til det pt.

Rygningskit er slet ikke velegnet til dette formål.
Annonce
OK
Det er muligt jeg skal undersøge det emne nærmere når foråret kommer.
Hvor lang tid vil det tage tror du, og hvad ligger prisen på pr. M2

Jeg har vinkel og gesims på huset, arealet er omkring de 200 M2 vil jeg tro.

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Ser spændende ud, har lige søgt lidt på nettet.

http://ecs.dk/overstrygning/

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Hej Carsten.

Jeg har åbenbbart det samme problem som dig. Hvordan fik du tætnet tagstenene. Jeg har haft en "tagmand" til at se på sagen, og som mener, at vandgennemtrængningen er kondensvand fra ventilationskanalerne, men det er jeg nu meget tvivlende overfor.

Frede

Frede

Hej Frede

Jamen jeg tog den tunge gang op på taget, det tog sgu flere dage.
Jeg prøvede at sætte haveslangen til at løbe over udvalgte områder i længere tid af gangen, så kunne jeg så se om der kom vand ind i huset - altså en slags fejlfinding.

Det viste sig at der kun kom vand ind når jeg ramte direkte på tagryggen, og jeg fandt så én rygningssten med et mærkeligt kegleformet hul. Det var kun ca 5mm udefra, men det var nok til at vandet kunne vandre på indersiden.
Jeg tog stenen af og limede den med tagtætning, derefter købte jeg noget nyt rygningskit og monterede så stenen igen.

Siden har der ikke været vand indenfor, men jeg frygter for næste gang vi får vand ind - så er jeg på bar bund :-(

Hvis du har kondens fra ventilationskanalerne, så skulle du måske bare isolere dem bedre (hvis du f.eks har flex-rør fra emhætte og lignende monteet til dem)

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
hej
med hensyn til overstrygning af tagsten, så mener jeg at der i Esbjerg (ca),findes et firma der gør sådan noget.Så det i nabolaget for år tilbage og det så ud som både grejet dertil og mænnernes kunnen var i orden. Hvis man ikke ved at taget er fuget, så opdager man det ikke, det ser pænt ud.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis