Hvilken producent laver bedst bor og bits?

Hejsa Har tidligere skrevet herinde for at få råd om hvilken bormaskine man burde købe, hvor valget endte på en Makita BHP451RFE. Den kom så ind af døren i sidste ugen, dog hvor der var knækket nogle dele i kassen og maskinen samt batteriet havde fået et par ridser. Kontaktede så toolstop som var forhandleren jeg købte det af, som sagde det var fragtfirmaets skyld . Egentlig rager det mig jo sådan set en papand, eftersom det er dem som burde dække skaden. Men de har nu tilbudt en rabat på 5% på maskinen pga. skaden og 5% på mit næste køb Står nu lidt og overvejer at kontakte dem for at hører om jeg ikke kan få en ny kasse uden indhold hvor de måske ligge et bitsæt i da det burde gå lige op og da det jo egentlig er kassen som jeg er mest irriteret over er gået lidt i stykker da tingene nu vælter rundt. Maskinen blir jo slidt alligevel Men sagen er så den at jeg ikke rigtig ved hvad jeg burde gå efter af bits eller bor. Jeg har læst herinde at wera er mest anbefalet, men dem har de desværre ikke på deres hjemmeside :/. Så hvad burde jeg gå efter, af mærke nu hvor de ikke har wera ?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wera laver de bedste bits og bitsæt. de skal hedde bitorsion.

Almindelige HSS bor til træ og metal Hilti.

murbor og sneglebor ved jeg ikke hvem der er bedst. jeg er godt tilfreds med irwin murbor. Jeg har kun et sneglebor. jeg kender ikke fabrikatet så det har sikkert været et "billigt"

Jacob
Må nok indrømme at de der wera werk ser super ud.. men små 900 kr for 30 bits...

Jeg leder efter nogle torx bitz der har hul i spidsen.. for midt i skruerne er der en tap så alm torx kan bruges.. hvor købes de og hvad hedder de.. de har dem ikke i JS eller Silvan i Svendborg.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg "plejer" at give mellem 150 og 350kr + moms for et wera bitsæt. men ja de koster når de købes. men de holder mange gange længere end alt hvad jeg ellers har prøvet. Hilti og Fein sælger også wera bits, men efter deres specs og med eget navn på.

Jacob
Jacob antenne - Hvor plejer du at købe dine bits og bor?
Bygma.
Det er dog flere år siden de holdt op med at høre irwin. så jeg køber et nyt sæt engang hvert andet år på carl-ras messen.
carl ras har dem til sedvalnige høje priser.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsboroghulsave/bits/bitssaet/bitssaet87009btz/
http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsboroghulsave/bits/bitssaet/bitssaet87679torx/

Sjovt nok er det sæt jeg bruger mest old gammelt. fra dengang at holderen blev lavet med et metal cover istedet for plast coveret.

Det er vigtigt der står bitorsion på æsken og at man kun bruger den medfølgende adapter til bits. den indeholder et system som skånet biten for kraftige impuls påvirkninger.

Jeg skal nok tilføje at jeg ikke er sikker på at jeg betaler den officielle pris. jeg syntes næsten altid der trylles.

Jacob
Annonce
+1 til Wera bits.
Derudover kan PB Swiss Tools anbefales.

Bent.
Wera bits helt klart.

Irwin laver også nogle fornuftige bor syntes jeg.
jeg har en røde wera skruetrækkersæt (elektrikker skruetrækker)
de er rigtig gode.

jeg har en sjov skruetrækker historie.
jeg ødelade en eletrikker skruetrækker på samme dag som den blevet købt i haral skrammel. til 40 kr. da jeg skulle løsne en skrue i stikprop
af de slagfaste type. og der bliver skruetrækkerspidsen snoget
en af de billige blå sæt.!

men haral god har wera skruetrækkersæt i sortimentet. det er stort plus.!
køb de bits du bruger meget i en god kvalitet (fx wera eller wekador) og køb en GOD holder, Jacob Antennes forslag er helt sikkert et godt valg og heller ikke en du lige smider væk til den pris. køb også et sæt med alt mulig i så du har det, fx Bahco i HN til ca 60-70 kr, det er okay til prisen, men ikke noget til daglig brug. mht bor kan man også købe sig fattig i billig ragelse, køb et godt sæt 1-13 mm til metal, evt Co, hvor du får en meget bedre standtid. et godt sæt murbor og et godt sæt træbor, så kan man altid se hvad man har brug for eller bruger meget og supplere op

ejsing

Hej,

Jeg vil lige give mit input med. Jeg køber bits i Harald-Nyborg (jeg er udmærket klar over at det ikke er de bedste). Men man kan få 50 bits for 50 kr i en kasse. Så jeg holder jeg mig til at købe skruer til en størrelse bit (T20) - så er der aldrig noget med at man ikke har bits til sine skruer, og man går heller ikke i stå fordi man mister en bit.

Ang. bor så køber normalt Pirahna.

Mvh
/Thomas
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis