Hvilken producent laver bedst bor og bits?

Hejsa Har tidligere skrevet herinde for at få råd om hvilken bormaskine man burde købe, hvor valget endte på en Makita BHP451RFE. Den kom så ind af døren i sidste ugen, dog hvor der var knækket nogle dele i kassen og maskinen samt batteriet havde fået et par ridser. Kontaktede så toolstop som var forhandleren jeg købte det af, som sagde det var fragtfirmaets skyld . Egentlig rager det mig jo sådan set en papand, eftersom det er dem som burde dække skaden. Men de har nu tilbudt en rabat på 5% på maskinen pga. skaden og 5% på mit næste køb Står nu lidt og overvejer at kontakte dem for at hører om jeg ikke kan få en ny kasse uden indhold hvor de måske ligge et bitsæt i da det burde gå lige op og da det jo egentlig er kassen som jeg er mest irriteret over er gået lidt i stykker da tingene nu vælter rundt. Maskinen blir jo slidt alligevel Men sagen er så den at jeg ikke rigtig ved hvad jeg burde gå efter af bits eller bor. Jeg har læst herinde at wera er mest anbefalet, men dem har de desværre ikke på deres hjemmeside :/. Så hvad burde jeg gå efter, af mærke nu hvor de ikke har wera ?
Hejsa Har tidligere skrevet herinde for at få... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har også et spørgsmål om bits. Jeg fandt et tilbud på prishammeren.dk som jeg har linket nedenfor
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-bor-bit-1342p.html
Er der nogen som har en ide om hvordan makita's bits og bor er ?

Jeg leder efter nogle torx bitz der har hul i spidsen.. for midt i skruerne er der en tap så alm torx kan bruges.. hvor købes de og hvad hedder de.. de har dem ikke i JS eller Silvan i Svendborg.
De hedder sikkerhedstorx.

Skrevet af grandoldman på 26 okt 2010 00:17

Jeg leder efter nogle torx bitz der har hul i spidsen.. for midt i skruerne er der en tap så alm torx kan bruges.. hvor købes de og hvad hedder de.. de har dem ikke i JS eller Silvan i Svendborg.

Dem behøver du ikke lede efter længere, Onkel Harald har sådan en kasse med alverdens bitz, den skulle indeholde det meste. Jeg har selv købt en for jeg var lige ude i noget med et skruehoved der havde en tredelt kærv, det var der også i det sæt. Ca. pris en vovse

Carl ras plejer at have fair priser på wera bits på messen, men der er næsten et år til. Du skal i hvert fald ikke købe dem i bauhaus, de tager (kassen x 4)^2 for deres ting. Prøv at tøffe ind til en stark og læg arm med dem om prisen. Det hjælper hvis du har slidt snickers tøj på og som udgangspunkt er fornærmet over prisen på skiltet. Jeg har et par sneglebor fra bosch, de er rigtig fine, laver pæne huller, men når du kommer op i dimension skal du have en stærk maskine - men det har du jo. Har prøvet nogle dewalt sneglebor i mindre dimension, men jeg synes de flosser. Dewalt laver til gengæld nogle multimaterialebor som jeg trofast har brugt til at bore både i karm og murværk i en arbejdsgange under montage af døre og vinduer.
Og i øvrigt, så kan de jo lige så godt bare give dig 10% på dit køb i stedet for at binde dig til at handle et sted igen! hvor de ikke kan finde ud af at pakke tingene ind...
hmmmm.

Hvis der bruges torx er det ikke nødvendigt med " guld-bits "

Da jeg satte cedertræ på mine gavle skruede jeg ca. 400 skruer i med en enkelt eller 2 bit ! ( Nakachi fra Onkel harald til kr. 39,- for 25 havde købt en kasse - slet ikke nødvendigt ) - men tænkte på de gamle krydskærv, der ikke holdt så godt.

Og jeg har sat en ny træbeklædning på en gavl i sommerhuset med et par stykker i 2 størrelser.

Til " ikke-professionelt" brug vil jeg ikke betale en formue for bits.

Bor derimod er en helt anden sag - der er kun det bedste godt nok

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis