Hjælp MUS hva gør jeg

Hej . da jeg skulle på toilettet i nat kunne jeg høre nået krible op i kippen. som kun mus kan. arghhhh . og til middag hørte konen krible lyde i den ene ydervæg.  Hva dælen gør jeg

Nogen med nogle gode erfaringer til at få dem væk
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde en gang for mange år siden en kælder som en vinter blev invaderet af mus... de små sataner ødelagde for flere tusind kroner børnetøj ved at bide hjørnet af alle vores flyttekasser (med føromtalte børnetøj) hvorefter de gravede sig ind i midten og lavede en fin hule af tøjet som de lavede til fine små strimler...de levede af en stor pose hundemad som jeg havde stående dernede.... har haft et meget anstrengt forhold til mus siden da

Jeg fik dem først stoppet ved at få lukket deres adgang udefra (som viste sig at være en minimal sprække under karmen til kælderdøren) og så rent ud sagt grovmyrde dem som var indenfor med gode gammeldags klapfælder, konen var sgu godt nok ikke særligt vild med den der klap lyd kl 03 om natten

Jeg tror løsningen på mus er: spærring af adgangsforhold og fælder (eller gift hvis man må det?), eller sagt på en anden måde du skal ud i kippen og finde ud af hvor de kommer ind - have spærret af og så have nogle fælder op. Der er givet vis også en madkilde for dem, mus er sultne.. fjern maden så finder de et andet sted at bo
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du har et loftsrum så sæt en stribe fælder deroppe og få gået igennem langs sokkel mm om der er steder de kan komme ind.

Brug kun gift, hvis du vil acceptere den lugt af rådenskab der efterfølgende vil stinke af, mens musene rådner væk.
Put noget lækkert i fælden så skal de nok finde den.. leverpostej og spegepølse virkede godt for mig... ost derimod var ikke særligt godt da de som regel kunne stikke af med det uden at udløse fælden
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jamen der er jo nok ikke nået og gøre jeg må handle nogle fælder og håbe på det bedste. håber ikke de få spist hele mit hus
Annonce
Er du sikker på det er mus? Måske flagermus???
Fælder plejer at virke godt
Synes jeg på et tidspunkt har set herinde, en der selv havde lavet en musefælde.

En spandvand, to huller i siden. En stang igennem og et stykke spegepølse midt på.
Den ruller så rundt, stangen når musen går ud på den og vupti en våd mus...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Spegepølse kan anbefales... og chokolade
Ellers et jagtgevær... men så får du nok brug for dine LDS evner efterfølgende

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis du ikke har set noget, og ikke fundet nogle "efterladenskaber" ved du jo ikke hvad du kæmper imod.. men rosiner kan alle gnaver hvis lide, så det kunne være et bud..Hvis du skal ud for at købe fælder, så start med en, hvis jeg var dig ville jeg købe en rottefælde, og så se hvad du fanger.
Mvh Jan J
hej
brug smækfælder af den type der stilles over lokkemaden. Men stil 2-3 stykker ved siden af hinanden, så kan du tømme dem om morgenen.
Har læst at nutella skulle være rigtigt godt som lokkemad.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Bruger rosiner med nutella smurt ovenpå. Har taget 3 mus i ferien på to dage.

De kan lugte maden, så de skal nok finde den.

 

 

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis