Manglende afkøling på fjernvarme.

Hej alle I kloge hoveder.

Jeg er flytte i hus her tilbage i august, som er opvarmet via fjernvarme.
Mit problem er, at jeg synes jeg magler afkøling på fjernvarmen, da jeg ikke synes jeg kan få en afkøling på mere end 20gr. Den tidligere ejer havde også fået en ekstra regning for fordårlig afkøling. 

Alle mine radiatore står på 1,5 på nær i stuen hvor de står på 3, og jeg har lige fornylig udluftet alle radiatorer og fyldt vand på systemet.
Jeg har de sidste 3 uger prøvet at justere lidt frem og tilbare på fremløbsventilen og trykregulatoren, på anlæget, uden større held. Fremløbet står til at være 45gr., og trykregulatoren er skruet næsten helt ned så der løber ca 50l/tim igennem systemet. Skruer jeg mere ned kan den ikke holde temperaturen på de 45gr. og skruer jeg mere op, løber der bare mere vand igennem systemet, uden det påvirker afkøling sønderligt. Hvad er normalt at der løber igennem systemet af l/tim?

Men nu er jeg ligesom løbet tør for idéer til hvad der kan gøres for at få en bedre afkøling.

Det skal måske nævnes, at returløbet på varmen er næsten 40gr. og cirkulationspumpen står på laveste neveau. Er det fordi der er for lidt afkøling fra radiatorene??

Håber I kan hjælpe med lidt indput.

Jonas.
Hej alle I kloge hoveder. Jeg er flytte i hus her... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
luk 3/4 ned for den blå hane til dit fjernvarmeværk så skal du se løjer

nisse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis