Problemer med akvarie glas, og gammel fuge..

Hej

Jeg faldt lige over dette forum da jeg søgte rundt for at løse mit problem.
Jeg har for nyligt købt et 530l akvarie, hvor der har siddet en stor 3D baggrund i som jeg så har pillet ud. Der til har der siddet et modul på den ene side rude (Det er en sten ligne ting, der ligner baggrunden) Den har været fuget fast med noget akvarie fugemasse.

Men problemer er nu når jeg har fået det hele ud, så kan jeg stadig se hvor den fuge har været :s det irritere mig ret meget faktisk.. Jeg har prøvet med alt snart, glas skraber baberblade silicone fjerner osv. Intet kan tage den sidste belægning.

Det ser således ud:

Hvad hulan kan jeg gøre for at fjerne det sidste ?
Jeg har prøvet med alt, 3dobelt salmiak spiritus, 30% saltsyre 32% eddikesyre citron syre osv.
Hvis man tager fingeren og køre hen over kan man mærke at det lige som sidder uden på glasset.
Jeg købte jo netop akvariet fordi det var uden ridser osv Så ret nitten at få det pillet ud og så man skal døje med det der

Håber i kan hjælpe
Mvh Rasmus Mikkelsen

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med forsigtighed at opvarme glasset med en hårtørre, og så skal der nok en barberblads skraber til, hvis dette ikke hjælper er der kun tilbage at udskifte glasset. Når glasset er blevet varmt, må du ikke nedkøle det voldsomt.

V.h.  Håndværkeren
Du skal have fat i et helt nyt gammeldags barberblad, de der firkantede - man kan få en særlig holder til dem til akvariebrug så du ikke snitter fingrene

Forestil dig så at skæret på barberbladet har form som et V når du skraber er det vigtigt at du bruger bunden af V'et således at skæret er helt nede og have kontakt med glasset - dvs. at vinklen på glasset skal være omkring 45-50 grader, og du skal ligge en del pres på... det øger desværre risikoen for at ridse glasset, så vær forsigtigt med kun at køre lige fremad

Et tyndt lag akvariesilikone (som der nok er tale) om kan være meget genstridigt da barberbladet har en tendens til bare at køre oven på

Hvis det ikke kan tage det, så skal du prøve med noget der rent faktisk opløser silikone, jeg har gode erfaringer med acetone og med det her http://denbraven.dk/page_control.asp?page_nbr=39&menu_nbr=65

Bemærk dog at det ikke er noget man bare lige smører på og så drøner det af... det skal side på en god times tid og så skal der knofedt til med køkkenrullen for at få det af
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det er gammel silicone, så har jeg da en endnu bedre løsning, brug et godt gammeldags viskelæder
Hej du
Tak for dit svar. Jeg fik fat i et ordenlig stor hobbyknivs blad i dag, det kunne tage noget af det kalk der var, men ikke den hvide hinde der . Det kan nok næsten ikke betale sig at skifte glasset, det er noget bøvl i hvert fald hvad jeg kan høre rundt omkring..
Jeg må vel leve med det, og måske placere en stor trærod eller et eller andet foran det så det ikke ses..
Et hobbyknivsblad er slet ikke skarpt nok.... prøv at barbere dig med sådan et, det bliver en smertefuld og blodig oplevelse..

Du skal bruge et rigtigt barberblad og prøv også med acetonen før du giver op
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
har købt nogle baberblade til 40kr med 3 blade på, men kan ik få det til at ramme glasset uden at pille selve bladet ud, og så døjer jeg med at holde på det :/ acetone virker ikke
Frw: Jeg har købt silicone fjerner i xl byg det var ret pebberet, og der stod det skulle sidde i 12 timer det gjorde det os længere. Men ingen resultat desværre :/
Jeg har prøvet med en baberblad fra en engangs skrabe, der kunne jeg modificere selve holderen bladet sidder på så bladet ramte glasset, men har efterhånden prøvet så meget med det at det skarpe på bladet er blevet bukket .. Ved sku snart ik hvad jeg ellers kan gøre

Prøv nu den med viskelæderet, silicone er jo en kunstgummi.

problemet er bare at der ikke er silikone tilbage. det er sten hårdt men jeg prøver viske læder når jeg kommer hjem :-)
Ellers prøv med noget Sidol/glas-koge-plade rens, det kan jo fjerne det rigtig fastbrændte madrester man heller ikke kan fjerne med det der barberblad der følger med. :-)

Bare en idé. :-D
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis