Problemer med akvarie glas, og gammel fuge..

Hej

Jeg faldt lige over dette forum da jeg søgte rundt for at løse mit problem.
Jeg har for nyligt købt et 530l akvarie, hvor der har siddet en stor 3D baggrund i som jeg så har pillet ud. Der til har der siddet et modul på den ene side rude (Det er en sten ligne ting, der ligner baggrunden) Den har været fuget fast med noget akvarie fugemasse.

Men problemer er nu når jeg har fået det hele ud, så kan jeg stadig se hvor den fuge har været :s det irritere mig ret meget faktisk.. Jeg har prøvet med alt snart, glas skraber baberblade silicone fjerner osv. Intet kan tage den sidste belægning.

Det ser således ud:

Hvad hulan kan jeg gøre for at fjerne det sidste ?
Jeg har prøvet med alt, 3dobelt salmiak spiritus, 30% saltsyre 32% eddikesyre citron syre osv.
Hvis man tager fingeren og køre hen over kan man mærke at det lige som sidder uden på glasset.
Jeg købte jo netop akvariet fordi det var uden ridser osv Så ret nitten at få det pillet ud og så man skal døje med det der

Håber i kan hjælpe
Mvh Rasmus Mikkelsen

Hej Jeg faldt lige over dette forum da jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var bestemt en mulighed tak for svaret du
Viskelæder virker ikke, glemte at skrive det.
Jeg har selv lige haft det samme problem. 
Jeg fik den gamle silikone af ved at bruge et stemmejern der var helt nyslebet.
Jeg afrundede hjørnerne og fjernede derefter omhyggeligt grater efter slibningen.
Jeg kunne faktisk køre stemmejernet frem og tilbage over glasset uden at ridse det.
Det er vigtigt at man kun sliber jernet på den ene side, så man kan få skæret helt ind til glasset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis