Omfangsdræn

Hejsa Skal have lavet omfangsdræn med pumpebrønd. Behøver man sandfangsbrønd mellem drænrør og pumpebrønden eller tilslutter man drænrør direkte til pumpebrønden (Wavin)?

 

Hejsa Skal have lavet omfangsdræn med pumpebrønd.... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. sten omkring drænrøret med fiberdug, vil det så være ok at bruge ærtesten 8/16mm istedet for nøddesten 16/32mm? Jeg har nemlig meget nemmere og billigere adgang til disse? Har også læst man kan bruge letklinkker/nødder op langs soklen, for både at isolere og dræne - det i stedet for granitskærve.

\ n.c.

 

Jo mindre sten du bruger, jo hurtigere slammer mellemrummene til, og den drænende virkning ophører.

Jeg tror også at de store Leca-nødder ville være ideelle til at lægge op mod soklen, hvis man kan være sikker på at de bliver på plads, ikke slammer til og ikke stiger op. Jeg ville nok fravælge denne beskedne fordel og bruge et grovere materiale.

Med venlig hilsen
ktm

 

Fandt lige denne metode hos weber/leca. Nu har jeg godt nok ikke kælder men, da jeg har en stor kuldebro i den massive del af mine mursten, så virker det tiltalende udelukkende at bruge Leca 10-20mm.

 

Ser lækkert ud.
Men hvordan får man de fine lodrette kanter på jorden?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, selvfølgelig. Det havde jeg ikke lige husket på!!

Med venlig hilsen
ktm

 

he he, måske man kan have en masonitplade lodret, hvor man løbene fylder jord på den en side og leca på den anden, man løfter den så op i takt med at man får fyldt op. Man skal selfølelig huske fiberdugen også, men et er at tænke det et andet er at gøre det :o)

 

Nå, men jeg holder mig til min oprindelige plan, fandt en lokal vognmand der ville levere 5km3 nødesten til en tusse, så nu skal jeg bare ud og fange den

 

5 km3???? Det var da et betragteligt kvantum!!

Med venlig hilsen
ktm

 

he he, du er skarp

Jeg har rundet ned til 8 m3, det er lidt mere overkommelig

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis