ESP/ASR not functioning

Hej jeg har en kammarat Pegeout 307 st. car fra oktober 2003 som kommer med følgende fejl:

1)ESP/ASR not functioning
2)ABS fault

Fejlene kommer samtidig, men de kommer og går!!

Er det muligt det er en rengøring af bremsersystem mv eller er det en tur på værksted.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget sandsynligt at en føler ikke virker (hele tiden) og det nemmeste er at få et værksted til at teste hvilken føler der driller.
René
Jeg sender ham på værksted, tak for svaret
MVH
alte

<p>&#160;</p>
Det er fordi der kommer rust belægning bag følerene på baghjulene som gør at afstande fra sensor til målekrans bliver forkert. Sensor skal afmonteres og anlægsflader skal afrenses . derefter ingen problem. Hvis du sende ham på værksted knalde de ham for defekt sensor men det er nok og rense
Ok, vi prøver lige at rense det. Jegf har aldrig skilt sådan noet ad. Er det nemt at få øje på !! Jeg køre jo i gl. bil uden alle de fine ting hi.
MVH
Alte

<p>&#160;</p>
Og hvis fejlen skyldes for stor afstand mellem sensor og krans, vil fejlen melde sig ved lave hastigheder, idet kransen ved højere rotationshastighed har nemmere ved at inducere en spænding i føleren trods for stor afstand.
Det lyder godt, nu har vi lidt at arbejde med.... vi skulle jo nødig have skiftet hele motoren når han triller ned på værkstedet.
Mange tak svarene var meget brugbart.
MVH
Alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis