tørretumbler - drivrem

Hej
drivremmen på vores tørretumbler er knækket og vi har købt en ny - den nye drivrem er bare 8 cm kortere end den gamle " giver" en rem sig så meget, når den har været brugt i nogle år??   Elforretningen siger, at det kun kan være den rem, der passer til maskinen. Den nye rem er ret umulig at få på - er der nogle tricks??
Mvh.
Monni

monni

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Der bør stå en længde på remmen.. både den nye og den gamle..

Og så findes der 2 slags, den som ikke kan give sig og dermed skal være korrekt længde, som bliver holdt stram af en "remstrammer" typisk en arm med en fjeder på.. De anden slags er mere fleksibel, men skal naturligvis også passe i længede, den sidder kun omkring tromlen og motoren - altså uden remstrammer..

Hvilken maskine er det ?

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

det er en Zanussi model TD 220 T. Vi har fået en ny rem fra electrolux der står 1830 på den, ved at måle efter så er den 1790 mm. Der er ikke noget at se inden i den gamle rem - den er jo noget slidt, men den måler 1900 mm. Remmen skal gå rundt om tromlen og motoren og der er ingen fjedre eller anden form for remstrammere.
Mvh.
Monni

monni

Kan man ikke løsne motoren og få den på på den måde ?
forudsat at den rem du har fået er den rigtige.

Jacob
Hej Igen,

Remmen skal efter al sandsynlighed være 1884 mm type H5

Den fås bl.a. hos Repart til 190,-

Den nye du har fået er helt sikkert også til din maskine, men er meget stram at få på - det burde dog kunne lade sig gøre.. Det er sikkert en H7 Mael eller noget lignende..

Så enten skal du købe den anden, eller lægge kræfterne i og sætte den på du har fået..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Her ses de to typer remme: http://www.espares.co.uk/parts/tumble-dryers/belts/p/1589?k=td220T
hej
Tak for svarene, det er bare perfekt - tror jeg køber den rem der er lidt større. Tusind tak for hjælpen.
Mvh
monni

monni

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis