en djævel i XP ?

hej Jeg mangler hjælp til at finde ud af hvad der er sket med vores pc der kører på xp. I torsdags var den som normal, fredag uendelig sløv og blev ved med at skrive:på grund af manglende rundll32 et eller andet + 3-4 lignende meldinger. Har så prøvet at skanne for virus ol, intet fundet. Der efter en tur med windows onlinecare- fuldt tjek, heller ikke det gav noget. Til sidst har jeg forsøgt at gendanne pceren fra et tidligere tidspunkt, uden held.Og nu har jeg kun en dato tilbage i kalenderen med gendannelses punkter,nytter det at prøve det samme en gang til? Eller skal der andre midler i brug, såsom formatering ? Håber nogen kan hjælpe, der ligger familie billeder på den så vil gerne ha pcen op at køre fejlfrit igen. mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

hej Jeg mangler hjælp til at finde ud af hvad der... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det en del år siden jeg brugte dem, men du skal sådan set bare indskrive dig, det koster intet, heller ikke når de skal besvare spørgsmål, de vil dog blive glade for "lidt brød til kaffen" d.v.s. har man lyst kan man hjælpe dem til driften med et par kroner. Det er kun frivillige der sidder og hjælper dig, så det er egentlig kun weebsiden de skal have lidt hjælp til at have kørende.
hej
Tak for oplysningen.
Det er grimt at føle det afmægtige raseri ved ikke at vide hvad man gør galt.
Ejer ikke tålmodighed, og kunne bygge et hus hurtigere, end jeg evner at lappe en pc. Thats life.
men tak.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Noget kunne tyde på at der er en læsefejl på harddisken. Tjek først for fejl og sørg for at sætte flueben i "genopret beskadigede sektorer". Derefter åbner du "kør" og skriver:
sfc /scannow
Hvis installationen er foretaget fra drev D, forløber scanningen automatisk. Hvis komputeren beder om at få isat installations-CD'en, må du få din søn til at rette i registrerings-databasen så stien til XP-installationsprogrammet bliver korrekt.

Hvis det ikke hjælper, skal du starte komputeren i "sikret tilstand" (tror jeg at det hedder) og køre installationen derfra. Spring over den første mulighed hvor R=genopretningskontrollen. Tryk enter for at gå til næste punkt i installationen som hedder "installer XP".
Du skal ikke være nervøs for at installationen starter, da du skal vælge installations-drev før den endelige installation.
I den sidste menu får du mulighed for at trykke R for at reparere XP-installationen og det er den du skal bruge. Derved bibeholdes alle installerede programmer og funktioner. Dog kan det forekomme at programmer med fejlbehæftede filer som ikke systemfiler skal geninstalleres.

Mvh. Christian

Jeg vil kraftigt anbefale at lave en Back-up en gang imellem - det kan som nævnt gøres på DVD-ere - men det tager tid og koster.

HD-ere koster ikke alverden mere - jeg har personligt købt en ekstra 1 TB disk som jeg kører fuld back-up på en gang om ugen - det er så træls at miste dokumenter og billeder.

Som en sagde engang " rigtige mænd tager ikke back-up - men de græder ofte "

Hvis det er helt galt med din vil jeg foreslå dig at købe en ny HD og geninstallere XP på den.

Tilslut så din gamle HD og se om ikke du kan komme i kontakt med den den vej og overflytte dine vigtige ting til den nye.

Hvis det lykkes kan du jo formattere din gamle disk og bruge den til " spejling " af din dokumentmappe og andre mapper som du ikke vil miste indholdet af.

God held med det ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

For at redde dine data her og nu, kan du købe denne
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=sandberg&pid=391825
og tage din harddisk ud af den defekte pc.
Sæt din harddisk til denne Sandberg-sag og stik usb stikket en anden pc.
Så kan du kopiere data over på den anden pc.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis