Tilstandsrapport..

Datteren kikker på hus og har sådan set fundet det, men......tilstandsrapporten udløb den 19 okt..
Mægleren er klar på, at datteren vil købe huset og vi ville lige kikke på det igen(i dag) for dernæst, at skrive en købsaftale.
Under den fornyede gennemgang af huset fandt vi begyndende mug og skimmel i stuevinduer samt i et hjørne af stuen. Ved terassedør var "friske" angreb af noget borebiller   - det er dog p.g.af fugtighed, så ved ikke om det er borebiller - hvorom alting er, parketten  er helt nedbrudt indenfor døren, men hvad så med konstruktionen under????

Huset er et dødsbo, som arvinger sælger via advokat.

Skal der ny tilstandsrapport???
Hvem/hvad skal dække skaderne i vinduer og  gulv ved dør????

Sniffer  
Datteren kikker på hus og har sådan set fundet det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt på linie med håndværkeren der.... hvis der er fejl, mangler osv som du har set og er opmærksom på - jamen så handles der på det, foreslå sælger et nedslag i prisen som tager højde for problemerne

At handle og så spekulere i hvem man kan få til at betale bagefter er..... ja lidt fesent
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Næ, ikke noget med forsikringssnyd her, det var ikke det jeg mente, men om ikke den "gamle" husforsikring kunne/skulle dække en skade, som den afdøde ejermand måske slet ikke havde været opmærksom på og som byggesagkyndig heller ikke havde set.

Frw - du kan selv være fesen..GGG..jeg spekulerer skam ikke, men stillede et spørgsmål udfra, at jeg ikke kendte noget svar.
Men hvorom alting er, så har køber underskrevet og papierne er overgået til min advokat, så kommer der nok styr på det hele.

Sniffer  
Skrevet af Sniffer på 29 okt 2010 22:14
"Ejerskfiteforsikringen skal være gyldig på handelstudspunktet - altså den dag din datter underskriver en købsaftale. Den skal desuden være gyldig i en periode, så din datter "inden for rimelig tid" kan tegne forsikringen"

Det lyder da lidt kringlet - hvad menes der???


Hej
ved ikke om det stadig er relevant, men ejerskifteforsikringen skal være gyldig på det tidspunkt din datter underskriver købsaftalen. Derudover skal hun have en rimelig frist til at få tegnet forsikringen efterfølgende, altså indne tilbuddet udløber - det er det der menes :-)

vh
Carsten

 

Den skal være gyldig for at få en ejerskifteforsikring, men da dette ikke er aktuelt (og lånene er godkendt) så har det ingen betydning..

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis