Mercedes hænger bagi

Min gode gamle Mercedes 190D fra 1986 hænger noget bagi. Jeg har kigget fjedrene efter, og de ser ikke ud til at fejle noget. Nu er sådan en gammel slæde jo lidt af en flyder, så jeg er i tvivl om hvorvidt den er "naturlig" let levende bagi, eller om det simpelthen er fordi at støddæmperne er færdige.
Nogen bud ?

 Smeden

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit badekar skal have nye fjedre og dæmpere,det er en lille og billig operation.
René
Ja, og den skal absolut ikke være slasket at køre i.
Gør dig den tjeneste hurtist muligt at skifte de fjedre og støddæmpere, og du vil føle, at du har fået en helt ny bil

Med venlig hilsen
ktm

 

Er du sikker på at du ikke har niveauregulering bag i?

Hvis den har niveauregulering er det den eneste i DK og det ændrer ikke på at den skal have nye fjedre og dæmpere.
Fjedre er så billige at det ville være skørt ikke at skifte dem.
René
Dæmperne har jo for så vidt intet at gøre med om den hænger. De bremser jo bare bevægelserne.. Fjedrene kan blive gamle og trykket sammen så den hænger.

Hvis dæmperne ikke virker hopper dine hjul som bolde..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg



Nej det er jeg overhovedet ikke sikker på


Så prøv at kigge på dine støddæmper ,hvis der går en slange ind i støddæmperen ,har den niveuaregulering..
fjederne kan godt blive slape og trætte (metaltræthed)
så nye fjeder og dæmper kan komme ind.!

det er bedre at skift hele sættet i stedet for at skifte enkelt dele.
det er dumt at skille hele ad igen bare for at skifte støddæmperen
bare for at den har tapt olien.!
Fjedre og dæmmper sidder for sig, så det er ikke en større operation at ta tingene en ad gangen, for at finde frem til synderen. Bilen er købt i sommers, og da var dæmperne blevet skiftet for nylig så hut jeg visker. Så jeg tror at jeg starter med fjedrene og ser om ikke det giver et "løft" bagi.
Tak for rådene ellers.

 Smeden

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis