Cisterne/beholder til vand

Jeg skal i forbindelse med en istandsættelse af huset have lavet lidt om på kloakeringen, så vand fra tagrender og dræn ikke løber ud i kloakken, men derimod løber i en faskine (hvorfor sende rent vand gennem kloaksystemet, istedet for direkte ud i naturen?!).

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at få opsamlet noget af dette vand, til brug for bl.a. toilet, bilvask, havevanding, tøjvask (efter anbefaling med hvidevare-tekniker) og lign. Jeg synes i den forbindelse at kunne huske, at jeg et-eller-andet sted (vist nok "Gør Det Selv) for år tilbage så en cisterne/vandtank til nedgravning med kapacitet på 2500 liter. Den var, så vidt jeg husker, lavet i glasfiber, bestod 2 halvdele som skulle boltes sammen og tætnes med noget butyl (eller tilsvarende) og en sådan kunne jeg da godt tænke mig.

Men jeg har desværre ikke kunnet finde den nogetsteds, er den mon blevet trukket ud af markedet?

Og ja, jeg ved godt at jeg skal huske at snakke med en kloakmester inden jeg begynder på indkøb, dette er blot re-search. Og jeg ved også, at jeg formentlig skal snakke med kommunen om sagen, mht. tilladelser osv.

Dette vil ganske vist kræve et betydeligt jordarbejde, men da jeg samtidig påtænker at etablere jordvarme-anlæg og selv vil stå for nedgravningen af slanger hertil, skal jeg vel "bare" leje en mini-graver nogle dage ekstra? Og nej, intet af dette skal laves på denne årstid, jeg regner med at sætte projektet i gang til foråret eller i sommerferien; har overvejet at reservere 1 - 2 uger af sommerferien hertil.


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
havde tænkt på noget af det sammen og søgte på regnvandstanke på google og fandt en håndfuld firmager som lav disse tanke
og lidt tekst som beskrev installationen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis