Boxmadras - for bred

Hej derude.
Vi har været så kloge at købe en boxmadras, som er ca. 10 cm. for bred til at kunne komme op ad trappen inde i huset.
Trappen kan ikke skilles ad og vi er kede af at skulle tage et vindue ud med ramme og det hele.
Vi har hørt, at man med forsigtighed kan save selve trærammen i madrassen over - uden at beskadige madras eller betræk - folde den lidt sammen og samle rammen igen med beslag eller lignende.
Er der nogen her, der har prøvet dette eller har førstehåndserfaringer ??
Venlig hilsen
Pia

Buurholt

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville jeg aldrig begive mig ud i, og mon ikke der bare skal de rette folk til for at få den madres op på førstesalen. Ellers må i flytte soveværelset ned i stue etagen. Det er også mere sikkert i tilfælde af brand.
Håndværker, din genialitet kender da ingen grænser!!

Men enig, det er vist ikke vejen frem at save madrassen i stykker. Der er meget andet end rammen, der vil lide ubodelig overlast.
I øvrigt er det ikke den store videnskab at pille et vindue ud, men tag lige nogle mål først, og se om det overhovedet kan lade sig gøre selv med vinduet ude.
Ellers er der kun Håndværkerens geniale råd!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Kære Begge.
Tak for jeres svar, som er helt fornuftige.
Vinduet er stort nok - det havde vi tjekket, men det sidder i et kvistværelse, som er meget bøvlet at komme til (stillads nødvendigt f.eks.).
At bytte madrassen var desværre heller ikke en mulighed, da den havde taget skade af forsøgene på at mosle den ovenpå.
Men, men, men - min meget tålmodige husbond har i mellemtiden nu udført projektet med oversavningen af rammen - med forsigtighed og succes - og madrassen er båret op ad trappen iført en gedigen strop til at holde den sammen undervejs. Derefter foldet pænt ud igen og rammen forstærket med lægter m.v.
Udvendigt kan man ikke se nogle skader - men sønnen (hvis seng det gik ud over) har endnu ikke overnattet på den, så vi håber bare, at alle fjedre m.v. stadig er i orden.
Det hele virker dog ganske fornuftigt på nuværende tidspunkt.
Send gerne gode ønsker denne vej.  
Venlig hilsen
Pia

Buurholt

Jaaammm hva ska den knægt dog med så stor en madras, en hængekøje havde været meget bedre, især hvis han er lidt svær at få ud af køjen om morgenen. Med en hængekøje skal den ene strop blot løsnes, så er knægten stået op, eller ned
He-he.....Den med med hængekøjen til den sløve teenager vil jeg da overveje 

Buurholt

Sløve teenagere vækkes lynhurtigt til live, ved at smide en kande vand ud over dem i sengen.
Bare en enkelt gang, hvorefter truslerne er tilstrækkelige.
Men også et par store hunde, der synes det er muntert at komme op i sengen til det unge, sovende mennekse!
Stor spas!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis