Stumper til Stokerprojekt



Jeg har lige slukket en brand pillebeholderen. Der var varmere en i en varm sauna i mit fyrrum og ingen vand på kedelen da jeg kom hjem i dag. Jeg havde tidligere lukket for vandet til den automatiske slukning ved tilbagebrand, fordi ventilen var utæt og vandet dryppede ned til pillerne. Hvorfor der ikke var vand på kedelen har jeg kun gæt på. Måske har termostaten ikke slået fra og vandet ar kogt af ud gennem den åbne ekspansion. Måske er kedelen utæt. Uanset har jeg ikke tænkt mig at bøvle med det. Jeg vil have et nyt fyr.

Skal du i gang med et stoker lav-det-selv projekt, så kan du måske bruge noget fra mit fyr. Resterne sælges for højeste bud (ingen minimumbud). Der er ingen garanti på noget.

Der er sikket nogle af ledninger der har haft det for varmt. Fejlstrømsrelæ slog fra da jeg prøvede at tænde det, for at køre de brændende piller ud af beholderen. Så efter at have skovlet et par murbajler piller (uden ild) ud, så røg vandslangen bare ned i beholderen. Du må selv få lov til at pille de våde piller ud og får sneglen fri. Hvordan styringen har det, ved jeg ikke og gider ikke undersøge det.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal lige sige at man ikke må lave et stoker fyr længer... Den er en skam den står så langt væk eller kunne jeg godt tænke mig at købe den...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis