Mure sokkel til drivhus

Jeg vil have mit drivhus op på en muret sokkel. Jeg har (brugte) lecablokke, 19x19x49cm og en stak brugte mursten (fra en havemur, og derfor præcis de samme som husets).
Jeg har gravet et hul ca. 45cm dybt i hele drivhusets grundplan (kors et arbejde med en spade og skovl!).

Jeg håber, at det er muligt nu at sætte lecablokkene i tre lag så kun én er synlig over jorden udenfor drivhuset. Ovenpå lecablokkene ønsker jeg så tre skifter mursten og herpå drivhuset.

Hvordan skal jeg gribe murearbejdet an? Jeg har aldrig prøvet den slags før, men i så små dimensioner BURDE det vel være muligt, eller hvad? Altså hvad skal nederste række lecablokke sættes i (om noget), hvad skal lecablokkene klistres sammen med, hvad skal murstenene klistres samme med osv.

Må gulvet i drivhuset være i niveau med soklens bund, eller skal soklen gå under gulvniveau? (jeg kom til at grave hele hullet ud i samme dybde i stedet for blot en rende...)

Ovenpå denne fine tegning skal der så klaskes tre skifter mursten, men dem kunne jeg ikke lige finde ud af at tegne sådan her.
            
jord___|
            |
            |____gulv i drivhus

Mvh

Kresten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det første lag leca sten sættes i "beton", (blanding af cement, støbegrus og vand).
Husk at vatre ud.
Derfra mures det resterende op i mørtel.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis