lader ikke på batteri, 3 advarselslamper

Hej.
Jeg søger nu lidt hjælp til et problem som jeg synes virker til at være et problem i elektronikken.

Jeg har en Hyundai H1 Van 2,5 diesel fra 2000.

På et tidspunkt lagde jeg mærke til at den begyndte at vise lys i 3 advarselslamper...."håndbremse", "batteri" og "vand i brændstof". Når de viser lys i disse 3 advarselslamper er der ikke lys i det automatiske kørelys men jeg kan manuelt tænde kørelys.

Når de lyste...lyste de samtidigt men de skiftede mellem at lyse og slukke som om det var en løs forbindelse der var årsagen til det.

Nu lyser de konstant og jeg kan forestille mig at hvis det var en løs forbindelse så er der ikke forbindelse der mere.

Når der er lys i de 3 advarselslamper lader den ikke på batteriet.

Batteriet er skiftet...problemet er ikke i selve batteriet.
Jeg har søgt efter en løs forbindelse men uden held. Næste skridt er at prøve at skifte generatoren bare for at udelukke at det skulle være den men jeg tror ikke den er problemet.

Er der nogen der har foreslag til, eller ved, hvad det kan være?

Vh Martin

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Når alle disse lamper lyser er der ikke gennemgang i din generator - Lyser din ladelampe(den med batteriet) når du sætter tænding til uden at starte ? hvis den ikke gør det
 er garanteret fordi din generator ikke lader og så skal du blot have den reåareret
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn.
Når jeg sætter tænding på kommer der lys i alle lamper og efter nogle sekunder slukker disse undtagen de 3 nævnte lamper.

Jeg ved at når ladelampen lyser lader den ikke på batteriet men det jeg synes er underligt er at de andre to også lyser og det får mig til at tro at problemet er et andet sted end i generatoren.

Men jeg skifter generatoren og vender tilbage og spørger lidt mere når det ikke har hjulpet hehe.

Tak indtil videre

Vh Martin

Hej

Din lampe for håndbremse og vand i filter bliver styret af generatoren for at lamperne skal tænde hver gang du sætter tænding på bilen - det er en sikkerhed for dig for at lamperne virker

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
fonzy.. på med en ampere tang på den generator, så ser du lynhurtigt om den fungerer, det kan blive dyrt i længden bare at skifte dele ud i "blinde"

Sletskov

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis