Bundstokke

Hej !
Jeg har en lille sejlbåd, hvor jeg vil hæve dørken. Jeg vil gerne høre ad, hvilken træsort det vil være bedst at bruge til de forhøjede bundstokke som bliver sat i, ved siden af de originale. Ligeledes vil jeg høre, om de nye bundstokke skal limes i (epoxy), eller sættes i med glasfiber. - Båden er af glasfiber.
Håber på nogle gode forslag.!

Bedste hilsner.

Stig B.

Hej ! Jeg har en lille sejlbåd, hvor jeg vil hæve... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pinballs på 26 okt 2010 07:30
Så fik i ødelagt mandens tråd, meget smart Der bliver spurgt men straks bliver det ændret til at han er ved og ændre båden så meget at den måske kæntrer for de man syndtes det er sjovt.

Jeg kan jo ikke se noget sjovt i at manden vil ændre så meget på bådens stabilitet, men da det er hans båd må han da gøre hvad han har lyst til. Hvis det eks. er en fiskejolle hvor dækket hæves til selvlænsende skal der temlig meget balast i båden for at gøre den stabil igen. Det vil få den til at stikke dybere og nedsætte farten i vandet, ja det kan ligefrem blive livsfarligt hvis båden bliver for tung til at bjerge sig i hård sø.
Men vi har jo endnu ikke hørt hvad det er for et skiw manden vil ændre så voldsomt på.

V.h.  Håndværkeren
Der er ikke noget sted at jeg har skrevet om, hvor vidt det vil gå ud over stabiliteten på min båd.- Det vil det ikke.
Jeg ønsker ikke meget andet, end lidt vejledning i hvordan det kan gøres bedst, med hensyn til at hæve min dørk. Så hvis nogen vil give mig råd, er jeg interesseret.

Bedste hilsner.

Stig B.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hør nu her mester, det spørgsmål har jeg jo besvaret. Du skal bruge glasfiber, og lukker du det af så kan du såmænd bruge pap, det er jo kun et spørgsmål om at have noget at bygge de nye bundstokke op over.
Kære Skriver.
Hele din verbale facon indgyder ikke den store tiltro til din viden.- Så hvis der skulle være nogle andre med lidt mere forstand på området, hører jeg gerne fra jer.

Bedste hilsner.

Stig B.

Det er jo sådan i et forum , at man må ta' de svar man får, sååånn er det. Et problem ved svarene er måske den manglende beskrivelse af, hvad det er man vil , skal det lægges ovenpå andet eller skal det skrues påsiden ?                                                                  Så du kan godt få seriøse svar, men det fås lettest med et forklarende spørgsmål.           Da man som regel ikke kender svarerne, som intet ansvar har for følgerne af evt. rådgivning, bør du overveje nøje om netop den person ( hvem som helst ) virker troværdig. Sådan er forum.
Når en skriver pap, er det ikke så tosset, som det lyder, et flækket rør med glasfiberbeklædning, bruges i mange sammenhænge som afstivning, kun for at få faconen, pappet har ingen betydning.
Summa sumarum problemets belysning er utrolig vigtig, billeder er toppen, man skal jo være i stand til af forstå, for at kunne råde.
En gang imellem må man så finde sig i, at ens tråd ta'r en anden retning, end den du ønsker.  Der er mange, som gerne hjælper.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg finder mit svar af anden vej

Bedste hilsner.

Stig B.

det er et støre spørsmål    en lille sejlbåd     er det en på 16 fod eller en på 24 fod og hvor bred er den og hvor dybt stikker den og vægten før du forteller os det kan du jo ikke få et godt råd fra os
vi vel jo gerne hjelpe andre og om de vil følge de råd de får er jo en anden sag MEM det er osså det mand skal tænke på er stabilitet men det tænker mand ikke på før mand selv har haft en hvor det var et problem så fortel os HVAD er det for en sejlbåd du har
hilsen rene
ps kan mand ikke tåle at der kommer en kommatar mand ikke syndes om så er det dit problem og ikke os andres

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Tak for kommentaren. Jeg har fået vejledning til mit projekt, så jeg kan komme videre. - Jeg bor jo, som mit postnummer fortælle, i Svendborg og har fået saglige svar fra Ring Andersen.

Bedste hilsner.

Stig B.

Nåerh har du været ovre ved Jørgen, HÆ HÆ jeg er gammel Svendborgdreng
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også