Kold luft blæser ind ved badeværelses-ventilator....

Hejsa LDS'ere.... Jeg har tidligere skrevet om mine problemer med fugt på badeværelset som jeg til dels har fået løst ved at skære 10 mm af bunden af døren ud til badeværelset..... så langt så godt, indtil det begyndte at blive koldt... Så begyndt den kolde semi-tørre luft at vælte ind gennem ventilatorem(en X-mart hygro til 900kr :-S ) og danner kondens på selv ventilator fronten, og afholder formentligt hygrostaten i at virke korrekt, samt sænker temperaturen betragteligt på badeværelset.. Ventilatoren er ikke forsynet med en envejsventil fra fødsel, men hvor finde jeg sådan en bandit, eller evt laver en selv??? Jeg tror godt nok det ville hjælpe det sidste, da den udvendige afdækning er et af de dæksler med de løse blade der hænger ned ved stilstand og åbne ved luft fra ventilator. så vinden løfter bare de blade og blæser ind forbi ventilatoren.. Håber det gav mening for jeg er ved at være træt af at kæmpe med det fugt lort...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror I den her kan løse mine problemer ????? http://www.billigvvs.dk/Ventilation-klimaanlaeg-Bad-ventilatorer-Tilbehoer--Ventico-easipipe-100-lige-samleled-m-kontraspjaeld-413787.html


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Jeg har lidt af det samme kval på et badeværelse, hvor vinden under visse omstændigheder kan finde op under udluftningshætten på taget og blæse ned i badeværelset. Dog har jeg ikke oplevet kondens på blæseren.
Lige i dette øjeblik, hvor det blæser lige hen i vejret, er retningen så heldig, at vinden hiver luft ud af badeværelset, og det er faktisk slet ikke nødvendigt at køre med ventilatoren.
Er du ikke bange for at det viste kontraspjæld vil stå og klapre når det blæser?
Ligeledes kunne jeg frygte at hygrostaten ikke vil virke ordentligt, når dette spjæld lukker af for det nauturlige træk op gennem udluftningen. Jeg vil i hvert fald gerne have at ventilatoren starter automatisk ind i mellem, i takt med at vand fra gulvet fordamper eller mere tilføres. Det kan den vel ikke, hvis ikke der tilføres fugtig luft igennem ventilatoren?
Mine sidste overvejelser går på at sætte en aftrækshætte på, som kan indrette sig efter vinden evt. den type man sætter på skorstene som roterer i vinden og suger, hvis jeg ikke gider bøvlet mere.
Sidst men ikke mindst, vil det også være hensigtsmæssigt med en naturlig udluftning, når lokummet har være i brug ved større donationer. Det kunne vel så klares med manuel start over en timer, men alligevel.
Jeg har købt en suger med et jalousi, der lukker når blæseren ikke kører, men jeg har fået betænkeligheder ved at montere den, som følge af ovennævnte spekulationer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hejsa.
Jeg ville vælge at sætte dette spjæld op http://www.billigvvs.dk/Ventilation-klimaanlaeg-Bad-ventilatorer-Tilbehoer--Lamelrist-150-x-150-mm-graa-207632.html

Det har den fordel at det netop ikke står og "blafrer" i vinden, som den du linker til, ellers godt kan gøre (taler desværre af bitter erfaring).
Ydermere har det den fordel at du let kan rengøre det, for det skal man huske og gøre mindst en gang om året.

Henrik.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
den du linker til klapre også.. den har jeg siddende nu.. men det betyder nu ikke et hak for os...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Jeg kender det godt, jeg havde nærmest vinter i badeværelset pga. rekylen....
Jeg har sat sådan en tingest med 2 silicone halvmåner, disse forhindrer træk udefra og ind.
http://www.billigvvs.dk/Ventilation...13581.html

Jeg har lige lavet loftet om og nu sidder blæseren lodret og før sad den vandret. Det lyder ofte som en knallert, for lamellerne sidder og vibrerer. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis