Dårlige dør fra Sparvinduer

Hejsa.
Jeg er ny på siden og skal lige af med lidt surhed, og har brug for lidt hjælp.
Jeg har gennem de sidste par år renoveret mit hus og valgte døre og vinduer fra Sparvinduer. Deres vinduer er egentligt fine nok, men deres dører er sgu noget lort! (undskyld sproget)
Jeg har 3 døre der åbner indad, og når det blæser og regner ind på dem, løber der vand ind i huset ved alubundtrindet, ikke så smart når den ene dør er på 1.sal.
Er der andre der har samme problem med deres døre??? og kan det fikses?
Men men men....
Mit helt store problem er en terrassedør der åbner udad. Den har 3 låge (eller hvad man nu skal kalde det) der går ind i karmen når man lukker døren. Nu er problemet så at den øverste lås ikke åbner mere når man trækker op i håndtaget, så døren kan ikke lukkes op. Nogen der ved  hvordan kan man komme til at åbne døren igen???
Jeg har en anden dør magen til, hvor også den øverste lås er begyndt at "hænge" lidt, skal man også forvente at den en dag ikke kan åbne mere?

Håber nogen kan hjælpe lidt, selvom det var en lidt lang smøre det her.

 .... Er jeg virkelig den eneste i DK med dårlige døre fra Sparvinduer???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Ivanhk

Vi har også selv en ydredør på første fra spar - som har haft problemer med vand der løb ind under døren når det regnede ( blev klaret efter adskillelige forsøg - og pt tæt - men vintervejret vil vise om det holder) problemet med låse mekanismen kender vi ikke til ( endnu) - selv om den til tider er meget stram - det skifter med vejret og temperaturen har jeg lagt mærke til; kort sagt - vi er ikke tilhænger til spardøre/ vinduer.

ved tætning; prøv at skifte bund tætningsfuge båndet - vi har haft succes med en kraftigere model. - der kan også være utætheder ved hjørner - prøv at tage vandslangen og sprøjte vand på døren medens en anden ser præcis hvor vandet kommer fra; der er nemlig flere steder ( vores havde to steder; nu tætnet) og trinbrættet yderligt er også blevet høvlet lidt længere ned; tilsammen; tæt dør.
mvh Roma

Jeg er da "glad" for at jeg ikke er den eneste med dårlige døre fra Sparvinduer.

Angående det du skrev med at døren går stremt, så har jeg helt den samme fornemmelse. Det afhænger MEGET af vejret hvordan dørene er at åbne og lukke.

Jeg mangler stadig lidt hjælp til hvordan jeg får den dør åbnet, hvor den ene "lås" ikke ånber sammen med de to andre. Er der slet ingen forslag?

hilsen Ivanhk

Måske er der knækket et eller andet.
Du skal få en til at dreje lidt på håndtaget samtidig med at du kikker ind i sprækken mellem dør og karm.
Hvis den slat ikke bevæger sig er den, (palen, tappen, tungen eller hvad den kaldes). er den nok helt død. :o)
Og måske er det muligt at trykke den tilbage i dørrammen med en skruetrækker eller andet værktøj.

Eanden mulighed jeg lige kan komme på er at save den over med en el-stiksav med tilpas lang nedstrygerklinge.

Og går det helt galt tager du en STOR skruetrækker for lige kærv - og en hammer - og banker kalorius på plads.

Det skal i det hele taget tænkes og nørkles og bandes ordentligt for at den salgs operationer skal lykkes. :o)
Til IvanhK og roma
Jeg har læst Jeres indlæg og skal beklage, at I har problemer med produkter leveret fra os. Ud fra de oplysninger, som I har opgivet i dette forum kan jeg desværre ikke spore Jer i vores systemer.

Hvad angår den defekte lås (3 punkts fra FIX) i terrassedøren, skal den skiftes, det er omfattet af garantien og denne udbedring foretager vi naturligvis.

Hvad angår indtrængen af vand og døre der går stramt, vil vi gerne besigtige/udbedre dette, så kontakt os på venligst [email protected] så vi kan få det løst.

Med venlig hilsen

SparVinduer
Sven H Nielsen
Direktør
Ros til SvenHN for en respons herinde.

Håber at både Ruma og IvanHK vil tage kontakt til SparVinduer for udbedring.
Så fik jeg lige besøg af en tømmer sendt af SparVinduer, så nu kan døren åbne igen, og tak for det.
Når det så er sagt, så synes jeg nu det hele gik lidt sært til. Først skriver jeg en email til SparVinduer for at hører om det nu også kan passe at de vil lave dørene. Og så hører jeg INTET fra dem, og så igår dukker der pludselig en tømmer op, som siger at han kommer fra Sparvinduer og skal kigge på mine dører. Det er jeg da også meget glad for at han vil gøre, men jeg synes nu godt lige SparVinduer kunne have kontaktet mig, inden de bare sender tømren af sted, det var jo rent held at der var en hjemme.
Så Sven, hvis du læser dette, så mange tak fordi døren blev lavet, men næste gang kan I så ikke lige ringe eller skrive så man ved at I har fået emailen og ved hvornår I sender en der skal lave døren?

Venlig hilsen med åben dør :-)
Ivan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis