maxi

har sku et problem..min maxi kan lige tage lidt gas 2 sek og så går den ud igen..hva galt?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at komme med bedre oplysning.!

har du åpnet for benzinen.

eller rense hele "benzin andlægget".!
til en puch maxi skal den bruge 4% blanding.
men den kan køre på 2% blanding med 2t. olie til tunede motorer
blandt andet grønne olie fra motul.! for ikke skal gå efter bestemt mærke.!
så den kan holde til mange omdrejninger.
men puch maxier de køre ikke så mange omdrejninger i motoren
som scooteren gør.!
i (lovlig stand)

har du renset kaburetoren.?

en puch maxi er en rigtig god knallert hvis man veligeholde den.
og ikke lave for meget om på den.!

blandings forhold. på 2% 5L.benzin og 1 dl.olie
4%5L.benzin 2dl.olie
nej har ikke renset kabuen...overvejer om der kan sidde noget i dysen?
Prøv at starte knallerten uden at åbne for benzinen og kør lidt. Går ud fra at den kan tage en lille smule gas uden at gå i stå. Kør og vent med at åbne for benzinen indtil at den kører ok. Kør dog ikke karburatoren tom. 

Hhvis svømmeren hænger, sidder fast og der vil så løbe i gennem karburatoren og direkte ned i motoren. Og derved for motoren for meget benzin og drukner sig selv. Ved at kører med lukket benzinhane et kort øjeblik, vil benzinen ikke løbe længere direkte igennem karburatoren. Svømmeren bevæge sig ned ad og når du så åbner igen for benzinen vil svømmeren løfte sig på plads og lukke for benzintilførslen i karburatoren som den skal. En luftbobbel er ofte skyld i dette.

Der kan også være skidt i bunden af karburatoren, der bliver suget med, men så virker det her forslag ikke.

Ja, ved self ikke om det virker, men er et forslag/forsøg.

Tændrøret kan self også være gået hjemmefra.
Annonce
tobiasW.

du kan prøve som bilitos forslag.! (lade køre kaburator tør)
med lukket bensinhane.
og åbne den igen og vente et par minuter. start den igen. så skulle den køre.!

eller adskil kaburatoren og rense den og blæs den med "kompressor" luft
i dysserne.?
Det er nu ikke nødvendigt at køre karburatoren tom, blot holde hanen lukket indtil motoren (forhåbentlig) kører ok igen.

Er det "skidt i karbuartoren" så gør som hans2.hansen er skriver.
tak..vil lige prøve det..skriver når jeg har fundet ud af noget
billito jeg mener det at køre kaburatoren tør.!
det er lige der hvor motoren begynder at "hakke efter benzinen.
og der åpner du benzinhanen.

men hvis du køre kaburator helt tør.
det er at man prøver at løsne svømmer nålen med at "banke" let med forhjulet.
på underlaget hvis du kan høre raslen i bundkaret så er det svømmeren der
prøver at løsne svømmernålen. der efter fylder kaburatoren op med benzinen
(åpne benzinhanen)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis