Selvnivellerende gulvspartel fra billigbyg

Hej stå og skal have rettet nogle ujævne beton gulve op. som skal fuldspartles med nået selvnivellerende.  Er der nogen der har erfaring med dette her  http://www.billigbyg.dk/shop/optifo...8948p.html  eller skal jeg holde mig til alfex .     Hvordan med arbejdsgangen - har ladet mig fortælle det hærder hurtigt . hærder det hurtigere end jeg kan nå og blande . Tænke man blande vel bare en hel masse og hælde ud over hele gulvet ( 12kvm ) og så køre på med en tandspartle . Eller tager man lidt ad gangen ???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg selv lige dækket ca 45 kvm gulv med sådan noget (altså ikke samme mærke, men jeg tror ikke på at det gør nogen forskel)

Det er ret nemt at arbejde med, men det er ultra vigtigt at du blander en hel pose af gangen med præcis den rigtige mængde vand, f.eks. var det 6 liter vand til 25 kilo spartel for det som jeg brugte, men det står på posen - det må hellere være for tyndt end for tykt, konsistens som babyvælling.... det tørrer ikke vildt hurtigt men arbejd med en sæk af gangen i en stor spand, du skal bruge en kraftig boremaskine og et piskeris ellers er det helt umuligt at blande og fiberen samler sig bare i klumper, det skal virkelig piskes igennem

Jeg brugte ikke en tandspartel, jeg havde lånt sådan en pigrulle af en gulvmand, jeg kunne tro at en tandspartel er for grov, så hellere en stor flad spartel - igen det skal være rimeligt tyndt når du hælder det ud, så det kan flyde ud med ganske lidt hjælp af spartlen

Mit kunne man gå på efter ca. 4 timer, og det var klart til trægulv dagen after
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Helt rigtigt.
Men du skal regne lidt på mængden. En pose vil i dit tilfælde give en lagtykkelse på ca. 14mm.???
Og så tror jeg nok at en tandspartel er helt fin, De fås i forskellige tandstørrelser. Og et skaft på spartelen.
Så er det flydespartel udlagt på 30 sekunder. Måsle. :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej
Det er nok nemmest hvis man er to til opgaven, en blander og en anden lægger ud. Der findes specielle spande at blande i 33 - 35 liter.Vandmængden er som nævnt ovenover vigtig. Brug et par forskellige længder retskinner til langs og på tværs til kontrol.
Om du bruger tandspartel eller pigrulle er smag og behag, personligt vil jeg helst bruge en amerikaner (hedder vist linotokske).
God arbejdslyst !
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Husk endelig, at underlaget ikke må være sugende. Det skal have en gang binder eller hvad man kalder det. En typisk blå væske, der lukker underlaget, så det ikke suger fugten ud af vællingen. Hvis underlaget suger, kan du glemme alt om at få det jævnet ensartet ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

HEHE det skal nok blive spænderne Det vil sige hvis vi er 2 en hele og retter og den anden blander og så skal det bare holdes kørene .

En pose vil i dit tilfælde give en lagtykkelse på ca. 14mm.??? Det kan da ikke passe der stå 1,7kg giver 1mm pr kvm . så det vil i mit tilfælde give ca 1 mm over hele gulvet pr pose. så der skal altså nogle poser til . skal heldigvis kun have ca 5mm
Nej det var en fejlregning. Men min regnemaskine er osse gammel.
Til dit gulv skal du bruge 12m2x1,7 kg/m2/mmx5mm = 102 kg.
Alt efter hvordan dit gulv er ujævnt kan du spare lidt ved at nedslibe de højeste toppe.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også