Nyt gasfyr - koldere hus !?

Hej herinde.
Vi fik nyt gasfyr for nogle mdr siden.
Men siden da synes vi at her er koldere, selvom alle termostater på radiatorer står på det samme.
Hvad skal temp. være på vandet til radiatorer ??
På forhånd tak

 The day you quit is the day you lose.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis radiatorene er varme i bunden skal der skrues op for fremløbstemperaturen.

Er de KUN varme i bunden skal der luftes ud.

Jeg går ud fra at cirkulationspumpe og tryk er det samme som inden udskiftning.

 

 

 

Som mulle siger... op med fremløbstemp eller luft ud

Der er ingen 100% fast regel for fremløbstemperatur, det kommer an på varmetab i dine rør m.m. så du må justere langsomt op til de finder den rigtige temperatur for dig - med mindre du altså som mulle siger har en masse luft i systemet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det jeg tror er galt, det er at i har fået et nyt gasfyr hvori der er indbygget vejr kompansering, det vil sige at det køre ud fra udetemperaturen via en varmekurve. Der er heller ingen direkte regler for hvad en kurve skal være, der skal man nok prøve sig lidt frem, man kan også paralelforskyde kurven. vilo gerne prøve at beskrive hvad jeg ville gøre.
Hvis i generelt både forår,efterår og vinter syntes det er lidt koldt i huset, så burdte det være nok at paralelforskyde kurven nogle grader ( der skal man også prøve sig lidt frem) vente et par dage og evt give den lidt mere, men den skal stå så lavt som muligt da det spare på energien. Hvis det er mest om vinteren det føles som om fyret ikke kan følge med så er det varmekurven man skal ind og ændre lidt, men igen stille og roligt, vent et par dage efter hver lille justering og skriv ned til dig selv hvad der sker og hvor du har ændret fra og til, for tro mig efter et par uger kan man sgu ikke huske det ;-)
Men håber i finder ud af det, men det er altså mit bud på hvad der er galt
Ja det viste sig at vvs´eren havde forudindstillet fyret for lavt, spør mig ik om hvordan og hvorledes

 The day you quit is the day you lose.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis