hvordan tilskærer man vinylgulv?

Hej nu er jeg nået så vidt at jeg skal lægge gulv i mit 'nye' køkken. Rullen med vinyl er 40 cm for bred. Væggene er rette til begge sider, sådan inden for 2 cm frem og tilbage, og jeg vil helst ikke have 5 cm brede fodlister på for at camouflere mine fejl.
Lægger jeg vinylen så den går op ad begge vægsider og presser ned og skær med hobbykniv? Kan det blive lige? Vinylen er meget tyk, ca 8mm,  og lidt skumagtig. Eller lægger jeg den ind til den ene væg og skær til på den modsatte væg og satser på at rummet er så rektangulært som jeg har målt det til at være? Skal der være koldt eller varmt? Ja, jeg lagde mærke til at vinylen ændrede viskositet, temmelig meget,  efter at jeg tog den ind i den varme stue.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej nu er jeg nået så vidt at jeg skal lægge gulv... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej
Hvis man har plads nok til at rulle gulvet ud i et opvarmet (større) rum, kan man lave en kopi af gulvet ved hjælp af gulvpap,der er tapet sammen. Den lægges over vinylen, og så er det bare at skære 1 til 1 - 2mm.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Tak søde bredker, der fik jeg lige varmen! Mine køkkenskabe står dog ikke fast på gulvet, det lyder måske spøjst, men de er flytbare med sådan nogen glidedutter. Jeg har valgt at lave det på den her lidt 'franske' måde, da jeg regner med at udvide mit køkken. Og gulvet er ikke limet på da jeg skal have gravet ud og lagt fede planker på,190X34 mm, men ikke før til april. Jeg er færdig om få minutter,læs,- det tager nok over en time. Mangler hul i rustfri stålbordplade og fastgørelse af knæk på afløb....Og så lige montering af diverse pexrør til alt det våde. Rørene er smidt i badekarret med varmt vand.....
Hej så længe!
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis